Transport hoe doe ik dit het beste?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IrisenTimo

Transport hoe doe ik dit het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 17:41

Hoi hoi!

Ik loop eigenlijk een beetje tegen een probleem aan met het transport van mijn paardje.
Als ik haar bijv. naar veearts of ergens anders heen moet brengen geeft dit echt heel veel problemen!
Ik krijg haar er gewoon niet in want ze denkt oei oei oei wat eng allemaal!
Ik heb hier ook al een ongeluk meegehad de hele trailer van de manege kapot :=
Alleen wat minder was is dat haar schoft open lag haar been en een stukje bij de hals..
Arm beest! Ik ben echt niet een type die dit met geweld doet hoor! Ik wil graag dat ze zich ook veilig voeld en niet met dwang haar er in krijgen.. Brokjes doe ik het altijd en dat vind mijn dikkertje wel lekker hoor! Alleen toch als je haar bijna boven hebt is het haha lekkerpuh ik ga weer naar beneden.. En dan sta je daar een uur en dan heb je echt zoiets van ugh paard!
Dit doe ik trouwens nu met de vrachtwagen omdat die een grotere inlaad ruimte heeft en als ze bang word dat ze gewoon naar buiten kan zonder dat ze ergens blijft haken..

Hoe doe ik dit het beste hoe hebben jullie je paard trailermak gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:46

Even een paar tips:
- Ruimte rond de laadplek op een veilige manier verkleinen, bijv. vrachtwagen tegen de muur zetten.
- Laden met longeeerlijn tegen de achterhand.
- Op het goede punt een tik tegen de koot geven. Echter alleen wanneer het paard er echt een grapje van maakt.
- Bij extreme gevallen, hoofd bedekken.
- Verdoving.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 14:45

Coby schreef:
Even een paar tips:
- Ruimte rond de laadplek op een veilige manier verkleinen, bijv. vrachtwagen tegen de muur zetten. Nergens voor nodig, paard moet overal kunnen laden en niet altijd heb je een muur bij je.
- Laden met longeeerlijn tegen de achterhand. Ook niet nodig, leren laden hoeft niet perse met longeerlijn achterlangs, mits je het goed doet kun je je paard leren alleen te laden zonder dat je meeloopt.
- Op het goede punt een tik tegen de koot geven. Echter alleen wanneer het paard er echt een grapje van maakt. ook niet nodig en als je paard je als beloning een lel geeft ook niet wenselijk....
- Bij extreme gevallen, hoofd bedekken. LEVENSGEVAARLIJK, als ze losbreken met een zak om hun hoofd dan is dat niet grappig!
- Verdoving.ook niet nodig, kennis en kunde is voldoende, verdoven verzwakt de reacties en dus ook het in balans houden van je paard. Profs adviseren niet te verdoven.

de allerbeste tip: lees het ebook van Eddy Modde http://www.diagonaal-paardenvervoer.com/ en vraag hulp van iemand die weet wat hij/zij doet. Op zijn site staan diverse mensen die op deze manier laden.