Waar tegen kun je je paard verzekeren ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkiwest

Waar tegen kun je je paard verzekeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 15:24

Hoi Allemaal,
Eigenlijk staat mijn vraag al in de titel,...namelijk:

Waar tegen kun je je paard verzekeren en wat voor verzekeringen zijn er ???

samwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:54

overal tegen, google maar paardenverzekering

Tinkiwest

Re: Waar tegen kun je je paard verzekeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 00:51

Ja das handig. Ik kom hier om dingen te leren. Neem aan dat er hier toch ervaren mensen zijn.
Verzekeren kan overal...
Maar wat is nodig? Wat is de ervaring van mensen hier?
Verzeker je een paard ook tegen ziektes en ,..?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 00:57

Dat het gegoogeld kan worden weet de TS vast ook wel, ben zelf inderdaad ook benieuwd. Er zijn veel mogelijkheden en verschillende verzekeringen, maar wat heb je nou nodig in de praktijk?

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 00:12

Ik heb wel gehoord als je je paard verzekerd, dat je verzekering bepaald of ie ingeslapen word of niet ( als het bv teveel geld gaat kosten) maar weet niet of dit waar is..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 00:14

XxLiindsaYxX schreef:
Ik heb wel gehoord als je je paard verzekerd, dat je verzekering bepaald of ie ingeslapen word of niet ( als het bv teveel geld gaat kosten) maar weet niet of dit waar is..

Nee dat is onzin.

Mijn paard is uitgebreid verzekerd.
Dit betekent dat hij tegen alle reguliere medische behandelingen verzekerd is, tot een bepaald bedrag.

Je kunt ook een niet uitgebreide verzekering nemen, maar dan zijn bijvoorbeeld röntgenfoto's niet declareerbaar.

Wij betalen €400,- per jaar bij Hippo.
In 1 jaar is er al ruim €1200,- vergoed ivm peesblessure/gewrichtsblessure.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:11

in plaats van googelen zou je ook de zoekfunctie kunnen gebruiken, daar staat een hoop info. Je kunt ales verzekeren wat je wilt. Of je dat ook doet, die keus ligt bij jou

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:33

Ik heb overigens getem't.
Topic hoort niet op MD.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:02

Ik verplaats dit topic van MD naar TAO omdat het daar beter past.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 23:16

Tinkiwest schreef:
Ja das handig. Ik kom hier om dingen te leren. Neem aan dat er hier toch ervaren mensen zijn.
Verzekeren kan overal...
Maar wat is nodig? Wat is de ervaring van mensen hier?
Verzeker je een paard ook tegen ziektes en ,..?

Verzekering die nodig is: aansprakelijkheidsverzekering particulieren (of bedrijf), zodat schade door je paard aangericht wordt gedekt. Verder is een rechtsbijstandsverzekering altijd zeer aan te bevelen, als er schade is kun je maar het beste verzekeringen met elkaar laten praten, dat moet je zelf niet willen.
Voor de rest moet je het voor jezelf bepalen wat je wil verzekeren, zie daarvoor ook de zoekfunctie.
Mijn ervaring: ik heb mijn paard verder niet verzekerd, ik zorg dat ik voldoende geld achter de hand heb. In de ruim 17 jaar dat ik mijn paard heb, is de DA maar 1x geweest voor een koliekje dat ik ook had kunnen voorkomen. Dus ik heb aardig wat premie bespaard :$

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 00:15

Ik heb mijn paard sinds kort verzekerd voor de dood. Dat wil zeggen dat als ze dood gaat hetzij door een ziekte, ongeluk, onweer, brand end dat ik de verzekerde waarde uitgekeerd krijg.
Ik heb bewust voor dit gekozen omdat je bij blijvende ongeschiktheid meestal 90% van de waarde uitgekeerd krijgt maar dan ben je of je paard kwijt of betaal je zelf de kosten voor inslapen end. Je mag je paard dan niet verkopen nouja lang verhaal kort te maken ik zie het nut er niet van in aangezien als mijn paard pijnvrij kan leven gewoon niet weg gaat en ik daar zelf over wil beslissen en ik haar niet terug ga kopen van de verzekering. Wat in de meeste gevallen dan wel zou moeten.
Voor de rest zie ik de meer waarde niet om ze tegen ziektekosten te verzekeren ondanks dat ze een behoorlijke pechvogel is.
Ten eerste krijg je per jaar nooit meer uitgekeerd dan de verzekerde waarde(en zoveel is mijn paard nu ook weer niet waard in geld) + dat je dan nog een eigen risico hebt en er nog zoveel regels en haken en ogen aanzitten dat ik daar m'n energie niet in wil steken om het tot op de bodem uit te zoeken. En dan heb je ook nog verzekeringen die alleen behandelingen zoals een operatie ook alleen vergoeden als het uitgevoerd is/wordt door een bij hun aangesloten dierenkliniek en die in mijn geval meestal niet naast de deur zijn. Zitten er voor mij gezien de waarde van mijn paard meer nadelen aan dan voordelen.