En daar komt meteen het 'probleem' hij moet op de trailer en we zullen ongeveer een uur met hem in de trailer onderweg zijn op de snelweg.
Hij heeft wel meerdere keren op de trailer gestaan, maar altijd met een ander paard en nog nooit zo lang als deze keer het geval zal zijn.
Nu werd ik geadviseerd om hem (licht) te sederen, zodat hij zich iig rustig houdt tijdens de reis. Diegene die het mij adviseerde heeft zelf meegemaakt dat haar paard met een voorbeen uit het voordeurtje hing toen ze hem uit de opfok ging halen. Nu zijn dit geen dingen waar ik op zit te wachten, dus wellicht een fijn idee om hem wat 'relaxed' op de trailer te hebben.
Maar ik vind het ook een 'eng' idee, omdat ze best wiebelig kunnen worden. Dat lijkt me voor hem ook meteen een minder fijne ervaring.
Hij gaat vervoerd worden in een 2-paards trailer, dus hij heeft iig wel steun aan het middenschot.
Iemand tips / tricks waar ik wat mee kan en wellicht zelf nog niet aan gedacht heb?

)
), dan blijft hij echt wel stil staan en heeft hij het toch te druk met blijven staan dan met iets anders.