Mijn merrie is in juli onder de hengst geweest. Ik had nooit problemen met aansingelen. bleef altijd rustig staan.
de laatste keren komt ze met een happende beweging naar me toe als ik de singel vast doe. ik doe altijd eerst de singel vast en daarna pas aansingelen. het gaat om het moment dat ik de singel vast doe. als ik later aansingel is er niks aan de hand.
ook heb ik haar pas verweid naar een gemaaid land. ze heeft hier wel wat veel gegeten want ze heeft wel een buikje.
komt dit omdat ze drachtig is dat haar humeur veranderd ofzo of omdat ze zoveel gegeten had? ze heeft dit nog nooit gedaan namelijk.
of een bontje aan de singel doen dat het iets zachter is en rustig aan singelen. stappen weer aansingelen.
Lammetje
Geplaatst: 08-11-10 14:12
Aangezien ze drachtig is, is haar rug / schoft ook wat veranderd. Het kan dus zijn dat daardoor het zadel niet meer goed ligt en ze daar last van heeft.
fuego3
Geplaatst: 09-11-10 17:39
ook bij een paard zullen de banden wel rekken , en als daar dan ook nog eens een singel om komt lijkt mij dat ook wel onprettig aanvoelen , dan nog een beetje hormonen er bij
kan het niet gewoon zijn dat de singel haar zeer doet omdat ze ddrachtig is. ik was ook gevoelig op mijn buik toen ik zwanger was. tja een oplossing?? zonder zadel rijden.