Ervaringen Mountain Horse Rimfrost Highrider (II)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Ervaringen Mountain Horse Rimfrost Highrider (II)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 10:48

Ik ben aan het twijfelen om de Mountain Horse Rimfrost Highrider (II) aan te schaffen voor komende winter. Omdat ik deze laarzen niet heel goedkoop vind voor thermolaarzen, vraag ik me af welke ervaringen bokkers met deze laars hebben.

Mijn voeten zijn erg snel, erg koud. Vorig jaar heb ik het met goedkope thermolaarzen gedaan, maar omdat deze niet de steun bieden die ik zoek, ben ik nu dus aan het kijken naar de MH laarzen.

Hoe vallen deze laarzen (in de W-maten) om een stevige kuit? Zijn de laarzen ook in het voor- en najaar te dragen, of zijn ze dan te warm?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:03

Ik heb thermolaarzen van MH.
Ik heb er in de winter (met vorst) geen koude voeten in.
Ik vind het ook fijn dat ik geen natte voeten krijg, als ik door de nattigheid en de modder in de wei moet. Ik vind dit een stevige laars. Ik rij ook met deze laars (ik heb maat 36).
Als ik naar mijn paard ga ben ik veel buiten bezig en rij ook in een buitenbak als het weer het toe laat. Met het passen van de laars merkte ik al meteen positieve verschillen dan andere thermolaarzen.

In het voorjaar vind ik deze laarzen te warm om te dragen. In het najaar vind ik het nog wel eens fijn om ze aan te doen, maar dit is voor mij meer de omschakeling van laars naar jophurs met chaps. In de winter doe ik soms wel een extra paar warme sokken aan.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 18:00

Iemand nog ervaringen? :)

germie

Re: Ervaringen Mountain Horse Rimfrost Highrider (II)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:29

Hele fijne laarzen, maar wel grof en de schacht is de laag om fijn mee te rijden (oke, ik heb erg lange benen). Maar ze lopen goed en koude voeten krijg je niet (heb ik afgelopen winter niet gehad).