Derby rijlaarzen, ervaringen en tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babydolll

Derby rijlaarzen, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 04:45

Ik ben sinds kort in het bezit van nieuwe derby softjumpers met verharde buitenkant, veters voor, lakdetails en swarofski. Nu ben ik erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met derby rijlaarzen en hoe je ze het beste kan onderhouden. Hebben jullie nog aandacht voor de rits of maak je die gewoon schoon met een tandenborsteltje af en toe?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 04:49

Vond het erg dure laarzen, had daardoor meer van de kwaliteit verwacht. De mijne zijn op een leeftijd van 3 jaar overleden. Ik gebruikte ze alleen om te rijden in de bak (geen buitenritten, liep er niet op op stal, laat staan uitmesten oid, droeg ze zo'n 3 keer per week).
Elke keer na het rijden gepoetst, 1 x per maand grote beurt met zadelzeep en schoensmeer. Enkele reanimatiepogingen zijn gedaan alvorens het overlijden (nieuwe rits, leer opnieuw vaststikken aan de achterkant, nieuw leer bij de ritsen), maar mocht niet baten.
Jammer, ik ben dus niet zo enthousiast.

babydolll

Re: Derby rijlaarzen, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 05:18

jeetje, meen je dat? was dat ook het softjumper model of een andere?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 05:21

Softjumper, met rits aan de achterkant en veter aan de voorkant.

Maar goed, dat ik een slechte ervaring heb met Derby, hoeft niet voor jou zo te lopen ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 05:27

Ik heb ook de softjumper, zelfde versie als Fliam.

Heb ze nu 2 jaar . Ze zitten ontzettend fijn en kan er de hele dag op lopen.
Inlopen was niet nodig, leer is lekker soepel en goed te onderhouden.
Heb er nooit wat mee gehad tot nu toe, en de harde/stale(?) neus die er bij mij inzit heeft me al heel wat blauwe tenen bespaard :))

Ik bagger er mee door de modder, de stallen, door het water met de eventing, rijd er bijna elke dag mee en ze blijven goed. :))
Kortom, heel tevreden! :j

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 06:19

MelanieB schreef:

Heb er nooit wat mee gehad tot nu toe, en de harde/stale(?) neus die er bij mij inzit heeft me al heel wat blauwe tenen bespaard :))

Ik bagger er mee door de modder, de stallen, door het water met de eventing, rijd er bijna elke dag mee en ze blijven goed. :))

kijk,dat is weer een ander verhaal! :D hoe onderhoud jij ze?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:54

Ik heb de Marrigje, net een iets stevigere kwaliteit dan de Soft Jumpers heb ik mij laten vertellen..

Afbeelding

Met voor een elastische veter en achter een rits. Braaf elke keer na het dragen maak ik ze schoon met Petrie Cleaner en dan in de Petrie Cream. Ik heb ze nu 3 maanden en ik ben er echt helemaal blij mee. Laatst ben ik beetje onhandig met paard langs een muur gegaan met mijn enkel, mijn enkel doet nu na 5 weken nog zeer, maar op de laars geen krasje te zien! Inlopen was nauwelijks nodig, alleen waren ze heel hoog, dus bukken (strijklappen omdoen bijvoorbeeld :D) is nog wel eens lastig.
Ik heb bij Derby gelijk bijkleurende sporenriempjes en beschermers erbij besteld, die zijn ook super gaaf !

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:56

Ik heb ze ook, al een jaar of 5 a 6 (toen ze nog betaalbaar waren). Prima laarzen en ze zijn nog helemaal heel. Klop het meteen even af...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:26

babydolll schreef:
MelanieB schreef:

kijk,dat is weer een ander verhaal! :D hoe onderhoud jij ze?

Moet ik toch eerlijk toegeven niet geweldig :o
Als ze vies zijn ff modder eraf met wat water en dan liggen ze in de laarzenmand :P
Invetten, wanneer ik er zin in heb :Y) Meestal doe ik snel even doekje, wat water en klaar. Invetten 1 keer per maand ofzo

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:33

ik heb derby polo's nu 2 maanden ze bevallen super niet in hoeven lopen geen blaren gehad (met uitzondering van een hele nacht er op wwandelen door het zware zand met ziek paard ) ploeg er mee door de modder mest stallen, rijd er elke dag mee zo'n 4 paarden en heb ze 2 weken geleden voor het eerst schoongemaakt gewoon met water en daarna met petrie cleaner meer was niet nodig. kortom top laarzen aangezein mijn petries na 1 maand al terugmoesten voor neiuwe ritsen en daar reed ik alleen mee

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:35

Ik heb softjumpers sinds een jaar, ik mest er mijn stal mee uit, was mijn paard ermee en loop door het natte gras. Poetsen doe ik nooit tenzij op wedstrijd maar dan alleen de buitenkant voor het oog met van dat poetsspul uit spuitbus voor je zadel.

Ik hoefde ze ook niet in te lopen. Ze leven nog prima, op de veter na maar dat komt door de sporen en een nieuwe kan je er zo in doen.

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:36

hee!

ik heb ook rijlaarzen van derby. heb ze nu een jaar of 4.
heb ze toen de tijd zelf samengesteld, dus heb zelf de leersoort enzo kunnen uitzoeken. elke keer na het rijden maak ik ze even schoon met derby rijlaarzenzeep. en één keer in de zoveel tijd poets ik ze met collonil. ze zien er echt nog fantastisch uit. je ziet nauwelijks gebruikssporen. ze vertonen ook nog geen slijtage, zelfs niet aan de zool. ook zijn ze aan de binnenkant nog helemaal mooi zwart. kortom, ik ben helemaal tevreden over mijn laarzen! <3