Scheren is niet nodig.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChaneI

Scheren is niet nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 16:07

Scheren vind ik echt ziek.
Als ze ze gewoon goed uitstappen is het toch goed?
Nu moet een paard de hele winter met een deken op lopen.
Dat is dan echt niet fijn hoor.
Waarom doen ze dat eigenlijk?

PreHungaro

Re: Scheren is niet nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:15

ik ga vanavond mijn Fjord scheren voor zijn eigen bestwil. dan maar dekens op de winter, hij stond vanmiddag te zweten in de wei. Niet scheren zal vast beter zijn voor de vacht en het paard maar dat betekend dat ik in de winter helemaal niets kan.

goed uitstappen moet je zowieso doen of je paard nu geschoren is of niet. Maar als ik in de winter ga rijden met zijn volle vacht dan is hij na 5 minuten draven al bek af, hij kan zijn warmte op geen enkele manier snel kwijtraken. daarnaast rijd ik in de winter ook nog eens binnen.

ik scheer mijn Fjord om hem een plezier te doen zodat hij in de winter lekker aan het werk kan en niet na 10 minuten al moet stoppen omdat hij gewoonweg niet meer wil en kan door de warmte.

als je goede dekens hebt moeten ze niet al te veel hinder geven voor je paard. ik scheer mijn paard absoluut niet omdat het mooier is of omdat hij er daardoor beter uitziet, bij mij gaat het puur om het functionele.

al denk ik dat ik er wel voordeel uithaal tijdens mijn indoor wedstrijden.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:17

Je weet niet eens waarom mensen hun paard scheren en toch vindt je het bij voorbaat al ziek? zoals keeyzie al aangeeft staat haar paard nu al te zweten in de wei en straks heeft ze een ziek paard, beter scheren en deken om zeg ik dan maar!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:19

Ik krijg hier een beetje een "penny die een account aanmaakt om een reltopic te openen zonder dat ze weet waar ze over praat" idee bij... :o

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:20

Dat was mijn eerste reactie ook; is het al vakantie? :+

Lees je eerst even in voor je zulke opmerkingen maakt als; ik vind het ziek.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:20

Waarom vind je het precies ziek? Wat is je argument hiervoor?

Als wij mensen onzelf niet hadden laten wennen aan kleren hadden wij in de winter ook geen winterjas nodig.
Veel paarden kunnen idd hun hitte niet kwijt door een wintervacht. Hier kan het paard heel erg ziek van worden.

Ga je eens verdiepen in het hoe en waarom voor je zegt dat het " ziek " is.. Je hebt namelijk geen idee.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:45

Topic zonder duidelijk onderwerp wordt gesloten. Dus bij deze.