Entree tijdens concours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JacquesW

Entree tijdens concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 15:38

Gisteren was ik op concours in Varsseveld (Varssevelds Hippisch Festijn) om 1 parcoursje M te springen. Kom ik samen met mijn chauffeur en groom bij de ingang, blijkt dat we het terrein niet opmogen. We moesten eerst entree betalen. En dan niet 2,50 ofzo, maar 10 euro p.p.! Dit vonden we natuurlijk belachelijk, maar we hadden geen keus. Dus mijn chauffeur en groom, respectievelijk mijn moeder en zusje, hebben entree betaald om naar het secretariaat te gaan om opheldering te vragen. Bij het secretariaat zeiden ze dat ik er wel zo in mocht en dat ik maar aan de controleurs het startbewijs moest laten zien. Allemaal heel raar geregeld dus. Ook vroegen ze nog 12,50 startgeld, maar dit kon ik natuurlijk van te voren zien en hier had ik voor gekozen, maar bij elkaar was ik dus wel 32,50 kwijt voor 1 parcoursje!

Nu vraag ik mij af, weet iemand of het eigenlijk wel toegestaan is om entree te heffen, en zo ja, of hier nog speciale regels oid aan vast zitten?

Misschien is het handig om te weten dat er ook 1* en 2* cross bij was, ook al kwam ik daar niet voor en heb ik daar als springruiter niks mee te maken.

Gentlegiant

Re: Entree tijdens concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:39

nog nooit van gehoort maar ik vind het rond uit schadalig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:40

Ik zou dit echt even navragen bij de KNHS. Wat een idiote geldklopperij!

JacquesW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 15:48

Ik heb al gekeken op de site van KNHS, maar kon zo niks vinden. Misschien is er iemand die weet hoe het zit of iets kan vinden? Zou ik heel fijn vinden want ik ben nog wel van plan de organisatie even te mailen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:02

Er staat wel een stukje over in het Algemeen Wedstrijdreglement. Maar aangezien er ook cross bij het evenement was, durf ik niet te zeggen of dat artikel voor de hele wedstrijd geldt.

Staat er niks over in de vraagprogramma's?

JacquesW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 16:11

Nee, stond niks over in het vraagprogramma. Ik zie nu dat het wel op de site stond, maar het is toch niet normaal dat ik eerst de hele site moet afzoeken als ik naar een concours wil en geen entree wil betalen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:17

Ik zou ook niet graag entree betalen als ik naar een concours ga... :n

Echter, het staat duidelijk in het Algemeen Wedstrijdreglement vermeld dat de deelnemer en een begeleider (?) zonder entree toegelaten mogen worden op het terrein.
Vraag is even of alle rubrieken onder hetzelfde evenement vallen.

Als het op de site staat, vrees ik dat je geen poot hebt om op te staan. Je kan wel aangeven dat het duidelijker aangeven moet worden.

JacquesW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 16:21

In welk hoofdstuk/artikel vind je dat? Want ik ben aan het zoeken, maar kan het nog niet vinden.

Het gaat mij er ook niet om het geld weer terug te krijgen oid. Ik wil alleen de organisatie een mailtje sturen over mijn ongenoegen over de wedstrijd van gisteren.

In ieder geval bedankt voor het reageren allemaal :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:50

Artikel 4, punt 10 of 11 zo uit m'n hoofd. Bladzijde 6.

JacquesW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 17:55

Bedankt!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:14

bij de brabantse kampioenschappen moesten wij ook geld betalen,
ik weet niet precies hoeveel het was maar volgends mij was het 7 of 8 euro p.p

maar je hoefde zeker niet voor het proefje nog te betalen(ik niet inieder geval)