welke chaps (mijne piepen en draaien)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

querido

welke chaps (mijne piepen en draaien)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 10:20

Mijn chaps piepen (hoeveel vet ik er ook opsmeer :+ ) en draaien om mijn kuit, zeer irritant.. voor ik nieuwe koop wil ik graag eens weten welke (merk en type) chaps goed blijven zitten en niet zo vouwen (afzakken/inzakken).. Het gaat wel om leren chaps waar je ook mee op wedstrijd mag rijden.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:26

Ik heb ariat chaps. Ik ben er erg tevreden over. Ze zijn van leer gemaakt en mogen ook op wedstijden gedragen worden.

LesleyB

Re: welke chaps (mijne piepen en draaien)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:04

Als chaps draaien, afzakken, inzakken, ... Dan passen ze gewoon niet goed genoeg. Leren chaps koop je best heel spannend, net omdat ze zich nog 'zetten', dus wat verwijden. Ik kreeg mn chaps bijna niet dicht in het begin en nu zitten ze perfect...

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:52

3bengels schreef:
Ik heb ariat chaps. Ik ben er erg tevreden over. Ze zijn van leer gemaakt en mogen ook op wedstijden gedragen worden.

Deze zijn inderdaad goed! Ik paste ze alleen niet, omdat ik te dunne kuiten heb. Ik hoor er veel goede verhalen over.
Ik heb kunstlederen chaps van Kieffer, hiermee mag je ook op wedstrijd rijden (alleen doe ik dat niet, daarvoor heb ik laarzen).

Ik weet niet wie het jou wijs heeft gemaakt dat je met lederen chaps of laarzen moet starten? Maar dat hoeft niet. Ik zie zat mensen op wedstrijd die met rubberen laarzen starten. ;)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:56

ik had altijd van die kalfslederen chaps.
ik dacht van kentaur.
Koste wat, maar super fijn in gebruik. soepel en top in onderhoud

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:59

Ik heb ook die van Kieffer. Vind ze mooi, soepel, en ze zijn makkelijk in onderhoud. Je moet ze wel wat strak kopen inderdaad.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:27

Ik heb ook Kieffer, ze blijven mooi en soepel, zelfs bij mij! (op een 1 of andere manier gaat alles snel kapot bij mij, maar dezen nog niet na een jaar!)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:39

Piepende laarzen en chaps zijn te verhelpen door een klein beetje talkpoeder te gebruiken. Niet te veel want anders wordt alles wit... ;)

querido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 12:52

HippoLogic schreef:
Piepende laarzen en chaps zijn te verhelpen door een klein beetje talkpoeder te gebruiken. Niet te veel want anders wordt alles wit... ;)

Dat is ook een idee ja, zat alsmaar te vetten maar misschien juist droogmaken :)* ga het meteen proberen!