Help! Hoe krijg ik mijn haar netjes voor een wedstrijd??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zilverkenny

Help! Hoe krijg ik mijn haar netjes voor een wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 07:18

Ik heb altijd een probleem met mijn haar als ik op wedstrijd ga. Ik heb namelijk erg dik, lang, krullend haar. Vroeger gebruikte ik altijd zo'n netje met een strikje eraan, maar eigenlijk ziet het er niet uit. Ik krijg dat met de grootste moeite mijn haar nèt in het netje gepropt, maar dan nog is het niet mooi, omdat mijn netje dan helemaal uitpuilt |o .
Toen heb ik op een gegeven moment een tip van iemand gekregen dat ik een donut moest kopen en zo'n parelding (sorry voor het woord maar ik weet niet hoe het heet :P). Dus ik naar de winkel, maar toen ik thuiskwam en het uit ging proberen, mislukte het nogal O:) .
Dus kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen :o ?

AnoukvW

Re: Help! Hoe krijg ik mijn haar netjes voor een wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:22

Denk dat als je erg dik lang haar hebt je geen donut nodig hebt.
Maak een stevige lage staart in je haar e maak daar knot van. Als je hier dan nog van die open speldjes in steekt (dan blijft het nog steviger zitten) en dan een netje eromheen (die ook over je hele hoofd kan, ik doe m dan alleen om m knot 2 of 3x draaien) en daarover heen een parelnetje en dan een dik blauw/zwart elastiek draait heb je volgens mij een hele mooie knot! :) Succes!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 07:35

Dankje :D. Ik zal het eens uit gaan proberen straks.
En ik zag trouwens op je profiel dat je diergeneeskunde studeert. Echt supergaaf :D !! Ik wil dat ook gaan doen. Zit nu zelf in 6vwo.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 07:50

Ik weet niet hoe lang je haar is? Mijn haar is echt een drama met alles, ook dik en krullend en ongeveer tot op mn schouderbladen zeg maar qua lengte

Ik maak gewoon een staart met die donut, dan trek ik m strak dan doe ik er een elastiekje overheen zodat je haar over de donut verdeeld zit, het vele haar wat dan over is draai ik gewoon wat omheen en dan weer een elastiekje en dan alles in het netje proppen :')
Hopelijk is het een beetje duidelijk, 't wordt vanzelf makkelijker overigens, de eerste keer moest ik het 1000 keer overdoen, en vandaag lukte het zo in 1 keer goed :=

Tessie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:49

Daar heb ik nou ook altijd last van (A)
Maar gelukkig dresuur ik niet zoveel.
En met springen heb ik altijd een staart in. :+
Ik heb jammer genoeg geen echte tip voor je.
Succes met je probleem !

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:57

Ik heb ook heel lang jaar, alleen wel stijl :=

Ik gebruik ook een 'donut'. Maar ik doe het alsvolgd;
1) Ik maak een lage staart met een gewoon elastiekje vast.
2) Ik doe de donut er om heen.
3) Dan verspreid ik mijn haar over de donut, en maak ik het vast met een gewoon elastiekje. (Dan hangt de rest van mijn haar gewoon los.)
4) Ik splits mijn haar dan in 2 stukken en dat draai ik ok de donut heen. Dan steek ik er speltjes in en een dikker elastiek.
5) Dan het netjes er om, en klaar is keer :=
(Zo ziet het er dan bij mij uit; http://farm5.static.flickr.com/4038/454 ... ed74ef.jpg :o)

Ik weet toevallig dat op YT ook verschillende filmpjes staan hoe ze de haren doen.

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:01

Ik gebruikte vroeger ook een donut maar nu is mijn haar echt wel te lang geworden.

Ik draai nu gewoon een knotje, doe er dan een netje omheen en dan een witte (dikke) elastiek errond. Ziet er wel netjes uit. Met die donut gingen enkele stukken van mijn haar er uit hangen en zag het er slordig uit. (ik kreeg trouwens ook mijn cap niet meer goed op mijn hoofd :s)

Loesol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:20

maakt er eerst een vlecht in en dan een knotje

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:30

ik gebruik altijd me donut, ondanks dat ik dik lang haar heb. hierdoor zakt t niet uit en zit mooi. Ik doe dit me nat haar (gewassen haar) maak een lage staart met een dun elastiekje. Donut erom heen dan vouw je je haren erom heen en de rest draai ik dan de rest van me haar onderaan de donut erom heen. hier gaat dan een haarnetje omheen doe ik twee keer erom draaien. Dan me parelnetje deze maak ik nat als ik het erniet omheen krijg en zet deze vast me 2 elastieken in de kleur van me parel netje.dus zwart netje is zwarte elastieken of wit bij wit. moet ik me cap op en hij past niet goed trek ik het hele ding een beetje losser en hij past eer op.

Afbeelding

hierbij een foto van de zijkant, tegenwoordig ik hem vaker in in t zwart. Van de achterkant geen foto.

shannana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:08

ooh ik herken het.. altijd een crime met mijn dikke haar dat tot haast over mijn kont rijkt!

ik heb het meestal in een vlecht, gewoon een nette strakke vlecht met een zwart of donkerblauw elastiek er in.
een knot lukt echt niet, hij wordt dan heel erg groot en dat gewicht op en neer te hobbelen doet zeer bij het doorzitten.. }:0

ik hoorde laatst dat een vlecht officieel niet mag, maar ik ben er nooit op afgerekend. Ik ben al heel wat keren gestart.. :+

ik weet alleen niet of je met je krullende haar een vlecht in je haar kan krijgen?

succes!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:58

Ik heb ongeveer hetzelfde haar als jij denk ik.

Ik doe mijn haar in een staart en dan laat ik het door iemand anders met een donut in zo'n parel ding doen, zelf lukt me dat niet en mijn moeder krijgt het ook niet voor elkaar. :+

anonymous54

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:32

Ik heb hetzelfde haar als jij... ik doe mijn haar strak in een staart, ik spuit wat haarlak erop dat het iig blijft zitten, dan maak ik een vlecht... en die vlecht draai ik in een knot en dan doe ik zo'n parelding om..

Het blijft bij mij prima zitten!

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:01

ilonaapakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:24

donut is heel makkelijk

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 20:53

Owh, oeps! Heb een paar dagen niet op bokt gezeten en dan heb ik nu ineens keiveel reacties!
Bedankt iedereen :D .
Ik heb een aantal dingen geprobeerd, sommige dingen lukten wel en andere niet. Nu nog even uitzoeken wat voor mijzelf het beste werkt. Ik heb nu gewoon in een heeeele strakke knot gedaan (5 elastieken gebruikt ofzo :P ) en daaromheen mijn parelnetje (dus zonder donut). Alle losse plukjes heb ik dan nog extra vastgezet met een speldje. Ik heb donker haar, dus daar zag je eigenlijk niks van.
Een vlecht heb ik ook geprobeerd, maar dat ging niet. Mijn haar is daar te dik en krullend voor: het gaat ten eerste alle kanten op, want het is een beetje in laagjes geknipt en dan komen sommige plukjes dus niet helemaal tot onderaan. En ten tweede is het zo'n stijve vlecht dat het pijn doet met rijden (dat bonkt) en hij is ook te stijf om er een knot van te maken :P .

Ik was wel boos geworden op de jury (in mezelf hoor ;) ), want ik heb uiteindelijk maar een 6 gekregen voor de verzorging, terwijl ik er supernetjes uitzag (inclusief goed haar dus)! Maarja, het blijft natuurlijk een persoonlijke mening, dus volgende keer beter.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:19

sharintje1 schreef:
Ik doe het ook met een donut.
http://www.anky.nl/home?p=altijdalwillenweten&i=27
Ik denk niet dat ik het beter kan uitleggen...

Op deze manier vind ik het weer helemaal niet mooi, met zo'n dik elastiek er omheen, maar dat is dan denk persoonlijk

MargrietvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:22

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 13:42

Pikeur schreef:
sharintje1 schreef:
Ik doe het ook met een donut.
http://www.anky.nl/home?p=altijdalwillenweten&i=27
Ik denk niet dat ik het beter kan uitleggen...

Op deze manier vind ik het weer helemaal niet mooi, met zo'n dik elastiek er omheen, maar dat is dan denk persoonlijk

Ik doe het gewoon met een dunne zwarte :o (mijn haar is zwart, valt dus niet op...)

MilouLindsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:14

Ben het er mee eens in zoon dikke stiek ziet er niet uit.\
doe het in een netje.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:18

Ik doe mijn haar in een lage staart, donut erom heen, haar verdelen, en dan erover heen, weer een elastiekje erom. Dan het haar wat 'eruit steekt' erom heen draaien en met speldjes vast zettend. Dik elastiek erom, netje erom, en nog 2 dikke elastieken.

Het ziet er dan zo uit:
Afbeelding

Filmpje waardoor ik het begreep:
http://www.youtube.com/watch?v=u1sdRx_hP08

evvvaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:48

laat een ander je haar doen! die krijgt het altijd mooier in model dan als je het bij jezelf doet

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 08:42

Haar genoot :D
Ik doe mijn haar heel strak naar achter kammen met gel erin. Dan doe ik er een lage staart in. Dan vlecht je het heel strak in, en weer een elastiekje er in. Dan heb ik zo'n strik met zo'n netje eronder. Dan doe ik eerst de strik vast net boven de staart en dan je vlecht er in proppen. Zorg wel dat je haar vochtig is als je het vlecht, want anders past het niet.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:51

Veeeel oefenen, en door een ander laten doen.. dat ziet er vaak netter uit..
Met voltige hebben we ook vaak donutknotten gehad, en zelfs met lang haar is het resultaat goed.
Op die site van Anky draaien ze het overtollige haar er gewoon omheen, maar als je veel en lang haar hebt is het resultaat beter als je het overtollige haar eerst invlecht. Dat je dus twee vlechten maakt van je overtollige haar en dat om je knot draait. Dan is het haar wat beter verdeelt..
Wij hebben ook meiden met haar tot bijna op de kont en zelfs daar lukt het bij...