Veilige kindercap??

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sem722

Veilige kindercap??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 15:06

Hallo,

Mijn nichtje van 7 is sinds kort aan het paardrijden en als goede tante wil ik haar graag een eigen goede en veilige cap geven.

Nou zijn we allebei helemaal weg van die leuke roze helm modelletjes - echter ik vraag me af of deze ook veilig genoeg zijn..

Dus, heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Of kunnen jullie mij een andere kindercap aanraden die safe is?

Alvast bedankt!

Groet Judith

Blabla1980

Re: Veilige kindercap??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:09

Ik lees even mee voor mijn dochtertje :)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:12

Als er in de cap 'CE/EN 1384' staat is ie goedgekeurd en veilig.
Belangrijk is wel om even goed te passen voor de juiste maat. Een verstelbare cap met draaiknop achterop is helemaal ideaal voor groeiende kinderhoofdjes. Ze hoeven niet duur te zijn >50 euro heb je al een aantal prima caps! Succes

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:24

ik vind de verstelbare caps juist erg rot,omdat het systeempje met de knop vaak niet goed 'vast' zit waardoor je hem regelmatig opnieuw moet instellen.

ik snap dat die roze caps wel schattig zijn,maar wat volgens mij een goede cap is,is de HH pro plus,volgens mij heb je die ook in kleine maatjes

Ravina(OrstaxBrusvein) en
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) 17-05-2011 - † 01-08-2012

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:45

Ik kijk ook even mee voor mijn dochtertje, ze is nog maar drie maar ze zit nu wel af en toe eens los (met mij er naast uiteraard) op mijn pony en ik wil geen enkel risico nemen. Maar als je voor een kind een niet verstelbare cap koopt kun je blijven kopen, vooral nu ze nog zo klein is en hem nog maar zo weinig gebruikt. Ik wilde dus eigenlijk wel voor een verstelbare gaan, daar moeten toch ook wel goed caps in te vinden zijn? Toen ik het bij haar paste in de winkel leek het wel goed te zitten en te werken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie