Op welke hoogte hoort een spoortje?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

NicoleHorses

Op welke hoogte hoort een spoortje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 22:26

Ik zie sommige mensen hun sporen eerlijk waar tot boven aan de enkels zitten! En sommige helemaal tot aan de hak.... ik zelf heb ze er een beetje tussen in, maar ik neig meer naar onderen omdat ik dat fijner vind zitten. :j
Maar hoe hoort het eigenlijk? Wat is nou de beste manier? :)

Brand los bokt. :))

Blaxton Oliver: M1 + 7

ingaa

Re: Op welke hoogte hoort een spoortje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:37

ik had mijn spoortjes alijd wat meer naar boven omdat ik anders mijn benen moest optrekken om hij zijn buik te komen. maar zelf vind ik het het fijnst als ze op de hak zitten en een beetje naar boven wijzen.

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:17

HAR-->RUI

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:53

Hoe verder ze naar boven zitten hoe meer ze waarschijnlijk inwerken in de buik van je paard.
Ik gebruik maar heel af en toe een spoortje bij mijn paard, deze heb ik dan ook vrij weinig nodig, alleen even voor de 'extra'. Ik heb ze dan ook vrij laag zitten.
Ze 'horen' ongeveer in het midden, maar dit is dus afhankelijk van jou manier van rijden en hoe je ze wilt gebruiken.

edit typo

Capricornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:50

ik heb sporendragers op mijn laarzen zitten, dus ze zitten bij mij altijd op de zelfde hoogte, maar ik zou denken zo niet in de holte boven je enkel? als dat enigzins duidelijk is :P dus dat de pootje van de spoort horizontaal lopen.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:53

ligt eraan.. als ik op mijn dressuurzadel rij heb ik ze meestal wat gewoon tussen je enkel en hak in het midden zitten omdat ik haar anders niet eens kan raken.. met springzadel heb ik ze meestal gewoon helemaal laag ongeveer op de hak zitten ze dan :)

☆♡▪K & M▪♡☆

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:54

Ik heb ze zelf ongeveer 1 á 2 cm. boven de hak zitten, dus vrij laag. Heb ook korte benen,groot paard :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie