Opblaasbare bodyprotector?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
westernjo

Berichten: 563
Geregistreerd: 14-01-09

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:03

Ik snap je niet zo goed, het kan besteld worden bij de importeur maar de importeur raadt het af??
Is het hir-air jack dan die bodywarmer. Die heb ik laatst besteld en hij zit echt heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:17

Het Air jacket is een jas waarin een airsysteem zit, deze is een stuk duurder ook dan het vest. Deze is eigenlijk puur voor de motorsport ontwikkelt maar wordt door oa een Duitse en Belgische site aangeboden als zijnde voor de ruitersport. Het Air vest is de bodywarmer van 350 euro die jij en ik hebben.

Ja, idd...de importeur wil hem best voor je bestellen als je hem graag wil hebben, maar ze raden hem af. Als je hem besteld, móet je hem ook afnemen omdat zij hem dus ook niet opnemen in hun assortiment. Klant tevreden stellen he... ;)

westernjo

Berichten: 563
Geregistreerd: 14-01-09

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:43

jij bent iig beter op de hoogte dan ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 07:48

Kwestie van goed informeren en veel vragen voordat je iets aanschaft. ;)

westernjo

Berichten: 563
Geregistreerd: 14-01-09

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:15

haha ik koop meer op gevoel :)

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:40

Het lijkt me wel lekkerder zitten dan een gewone body protector, alleen het lijkt me zo onhandig met afstappen. Als je hem vergeet los te maken :+
Ik denk niet dat me ouders er blij mee zouden zijn als ik er een wil :o

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:41

Ik heb een lesklantje met erge spierdystrofie die hier altijd mee rijdt! :D SUPER!

annaaube

Berichten: 1013
Geregistreerd: 11-06-09
Woonplaats: Hoorn (nh)

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:32

Ze zitten echt chill.!

_lautje_

Berichten: 9269
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:42

Ik heb een Point Two Airjacket voor in de eventing en ik vind het echt geweldig.

xcharlotte1
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:00

Ik heb er geen ervaring mee, maar bij ons op de manege moet je tot je 13 een bodyprotector aan. en ik heb volgens mij wel eens zo'n opblaasbare gezien. volgens mij zijn ze erg handig, maar wel duur omdat het nog best nieuw is.

westernjo

Berichten: 563
Geregistreerd: 14-01-09

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:23

ik heb ook met bodyprotector gereden maar vind ze echt vreselijk zitten. Vooral met een westernzadel botst de achterkant van je protector tegen het zadel. Met de airjacket heb je dat niet.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:24

Bekend paardenland rijdt er ook steeds meer mee. :))

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:55

Meld zich.. ik heb er net eentje gekocht.
Info bij de importeur gevraagd vanwege de maat.
Het is de bedoeling dat zowel mijn bijrijdster als ik het ding kunnen gebruiken.
Extra bevestiging bijgekocht. Eentje voor het dressuurzadel van bijrijdster en eentje voor mijn westernzadel.

Kreeg binnen een dag antwoord.
Heb uiteindelijk besteld bj de paardendrogist omdat daar de verzendkosten goedkoper zijn.

Anoniem

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:39

Hee fijn Anya! Goed advies gekregen dus! Top!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:48

Ja echt heel netjes.
Overigens heb jij een foto hoe dat bij jou om de knop zit?
Heb twee van die bevestigingen omdat Wendy Wiz met een dressuurzadel rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:34

Ik heb m 2x om de knop geslagen. Je kunt t schroefje losdraaien, het koord uit t houdertje halen, om de knop slaan en terug in de houder doen en dan t schroefje er weer op. Zijn advies was t rubbertje dat om het koord zit op lengte te knippen zodat het koord strak om de knop kan. Bij mij wilde t echter met 2x er omheen doen, ik hoefde het rubber dus niet in te korten.
Let heel goed op dat je een knoopje legt in het uiteinde van het koord dat uit de houder steekt en niet in jou vast zit! Doe je dit niet, dan bestaat t risico dat je het koord los trekt uit de houder bij een val. ;)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:42

Afbeelding

Dus als ik het goedbegrijp haal je het deel waar lus nu zit los, dat moet om de knop en het knoopje dat je hier ziet zitten (vlak voor het rode uiteinde) dat bedoel je met het knoopje dat er weer in moet?

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:51

Ik heb daar eens een gesprek over gehad met iemand die 'gewone' bodyprotectors liever adviseerde. Waarom? Omdat veel ruiters nog nét konden blijven zitten na een capriool van hun paard en dan schoot de bescherming los van de protector en dat maakt een sissend geluid. 2 keer raden wat een net geflipt paard dan gaat doen? Juist! Die naait er nog een keer uit en dan kun je niet meer zeggen, dat je op het nippertje bent blijven zitten. Nee, dan ga je er gewoon af. *D

Zowiezo rijd ik inmiddels 27 jaar zonder protector. Wel met cap. Ik heb maar één stel hersens. De afgelopen 27 jaar heb ik één keer 3 weken last gehad van een gekneusde rugwervel. Die zou ik ook hebben gehad mét een protector. Dus ik persoonlijk vind het de meest overbodige aanschaf die je kan doen. Mijn dochter van bijna 8 draagt er ook geen en kan al aardig valbreken. Een vriendinnetje had er wel één aan en brak haar sleutelbeen, met dank aan de bodyprotector.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 01:06

Weet je ieder heeft een eigen afweging waarom zo'n ding wordt aangeschaft. De mijne is niet de val zelf. Ik heb na jaren judo in mijn jeugd leren valbreken. Maar ik ben inmiddels bijna 51 jaar en ik heb ziekte van lyme. Dat betekent dat mijn spieren o.a. niet zo fantastisch meer werken en enorm veel hersteltijd nodig hebben. Bovendien heb ik last van neuropathie. Dat wil zeggen dat mijn zenuwen soms uitvallen. Bij een val heb ik vele weken meer hersteltijd (alleen vanwege de kneuzing) dan een normaal mens. Als ik die hersteltijd kan verkorten dan is dat voor mij een goede aanschaf.

Een andere reden is dat ik (deels) verantwoordelijk ben voor mijn bijrijdster.
Eén van mijn paarden is 1 meter 80 en doorgaans gewoon goed te rijden. Maar hij heeft zo eens in de zoveel maanden een opwelling en bokt er driftig vandoor. Meestal kun je dan op tijd de teugel omhoog brengen en de achterhand aan de kant zetten. Maar zowel bij haar als bij mij is dat een keer mislukt. We waren te laat. En aangezien zijn rug soepel genoeg is, kun je wel een bok of 4 uitzitten, maar bij de 5e ga je alsnog. Vallen zelf is het probleem niet. De hoogte wel. Je klapt gemiddeld van 2 meter naar beneden. Daarom heb ik deze protector gekocht.

Dat jij een andere afweging maakt, kan ik me voorstellen. Mijn andere paard rij ik zonder cap zelfs. Ik maak kortom een inschatting per paard en hoe die inschatting tot stand komt en welke keus ik - of jij - daarin maakt in een persoonlijke zaak.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 01:25

Daarom zei ik al: Ik persoonlijk. Ik vind ook dat ieder het voor zich moet weten. Als jij er baat bij hebt, is het prachtig dat ze bestaan. Zolang je maar weloverwogen aan zo'n besluit begint. Vaak worden dit soort aanschaffen toch gedaan uit gevoel van 'erbij horen' of 'mode'. Als moeder heb ik me zelfs uitbundig moeten verdedigen waarom ik er geen ging aanschaffen. Ik vond dat toch wel aan mij om dat te besluiten en ik had me goed ingelezen, voor ik tot een besluit kwam. Ik sta nog steeds achter die gedachte t.o.v. mijzelf en mijn kinderen.

Wat fijn dat je dankzij zo'n ding dan toch nog je sport kan blijven beoefenen!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 01:30

Ik snap dat gevoel wel hoor. Dat heb ik als westernruiter zodra de hele cap-discussie weer voorbij komt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:48

Nadat binnin 1,5jaar 2 vriendinnen van me bij een val net even verkeerd terecht kwamen en hun rug braken, heb ik besloten een bp aan te schaffen. Na veel research en passen is dat de air jacket geworden. Zelf heb ik 2 x mazzel gehad bij t belanden op m'n rug, mocht t nog eens voorkomen, dan loop ik iig veel minder risico op een vergelijkbare ervaring als m'n vriendinnen.

Yep Anya da's helemaal wat ik bedoel! :j
Laatst bijgewerkt door Jessica op 06-01-11 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

westernjo

Berichten: 563
Geregistreerd: 14-01-09

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:08

mss handig om air jacket te zeggen ipv body protector, zijn nogal 2 verschillend he.
Ik merk ook dat ik als kind kon vallen zovaak ik wilde, zelfs een keer een paard over mn rug gegalloppeerd, maar nu ik ouder ben merk ik dat het wat meer moeite kost om te herstellen. Gelukkig val ik eigenlijk nooit meer (afkloppen) want mijn paardje is super braaf, maar vorig jaar ben ik van een ander paard gevallen op mijn bekken en daar zit nu nog steeds een beetje een bobbel op het bot. Nog niet helemaal genezen dus.
Ik voel me in ieder geval een stuk prettiger met mijn air jacket. Als je paard schrikt van dat sissende geluid moet je je paard van te voren gewoon goed voorbereiden met schriktraining en dat soort dingen. Mijn paard schrikt ook niet (meer) van de rookmachine. Kwestie van trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:16

westernjo schreef:
mss handig om air jacket te zeggen ipv body protector, zijn nogal 2 verschillend he.


Met t verkeerde been uit bed gestapt? Komt nogal onvriendelijk over. ;)
Ik zie niet in waarom ik het zou veranderen, het air jacket is tenslotte ook een soort bp, alleen heel anders dan de gewone bp's. Functie is vergelijkbaar. :j

Als t enkel zou gaan om mode en erbij horen, was ik wel voor een goedkoper alternatief gegaan, haha! ;) Misschien is mode en erbij horen meer aan de orde bij kinderen, dus in jouw geval, idefix, begrijpelijk, maar denk dat volwassen mensen altijd weloverwogen kiezen voor een bp en gezien de prijs zéker voor het air jacket. :j

Anoniem

Re: Opblaasbare bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:43

Wilde nog editten: ik heb niet het air jacket maar het air vest! :D Zie bericht bovenaan over het verschil. Ach...t was nog vroeg vanmorgen. :P