Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(of lees ik het verkeerd)siskeh schreef:Ik ben het met je eens dat een paard respect moet hebben, maar wij zijn nogsteeds degene die daar voor moeten zorgen.
Mijn ervaring is dat er maar weinig paarden zijn die géén respect hebben(dat zegt niet dat ze meteen een 10+ voor gedrag krijgen maar ze zijn prima om mee te werken)...
Dus ik vraag me af hoe het komt dat je zus zulke paarden krijgt/tegenkomt(of lees ik het verkeerd)
Een paard heeft het snel genoeg door dat hij het bij jou niet moet flikken om over je heen te walzen dus probleem opgelost.
shilady schreef:Ook mee eens en het is echt een feit dat veel paarden van snoepjes vervelend worden!

Krips schreef:Nemen ruiters misschien minder de tijd en moeite om naast het paard veel te trainen in plaats van alleen dressuur springen e.d. Opvoeding kost ontzettend veel tijd maar is van ontzettend groot belang. Maar wanneer iemand alleen komt om zijn paard te rijden wordt er misschien aan de basisopvoeding weinig tijd geschonken?
Krips schreef:Nemen ruiters misschien minder de tijd en moeite om naast het paard veel te trainen in plaats van alleen dressuur springen e.d. Opvoeding kost ontzettend veel tijd maar is van ontzettend groot belang. Maar wanneer iemand alleen komt om zijn paard te rijden wordt er misschien aan de basisopvoeding weinig tijd geschonken?

Amaretto27 schreef:Ben het helemaal met je eens hoor!
Zie ook veel paarden die de leider zijn, ipv dat hun baas dat is!
Ik denk ook wel dat veel mensen het niet belangrijk vinden of ze weten gewoon niet hoe het moet of dát het moet! Je ziet veel dat veulens in de opfok worden gezet en met een leeftijd van 3 of 4 jaar terug komen en dat dan alles nog eens geleerd moet worden. Verkeerde volgorde dus..