ik hoop dt jullie mij kunnen helpen ik heb een haflinger van bijn 1,5 jaar en ik wil als hij 2,5 /3 jaar is hem laten inrijden en ik zit er aan te denken om dan een boomloos zadel voor hem aan te schaffen maar nu heb ik nog best wat dekjes full van mijn vzh zadel dit zadel heb ik ook nog wintec 17,5 inc over van mijn vorige paard passen deze ook onder een boomloos zadel of moet ik dan andere dekjes hebben of rijden jullie ook met gewone dekjes
Het maakt wel enorm veel uit, een boomlooszadel zonder kussens heeft een drukverdelend dekje nodig! Het staat misschien wat minder leuk, maar het comfort van je paard lijkt me belangrijker..
Inderdaad mollypaardje, gewoon je oude dekjes verkopen dus! (Of je moet een zadelvormige pad onder je boomloos zadel hebben, dan zie je mis nog een deel ervan.)
Maar goed dat je voor boomloos gaat verder, lees je alleen nog iets meer in. Zijn echt fijne zadels. En darkness666, zoek even wat meer info op, want op deze manier gaat je paard niet lang mee.
mirgino
Geplaatst: 08-09-10 11:56
ik had een Equitheme shabrak eronder deze heeft dikkere kussens en ruggegraat vrijheid bij interesse is deze te koop
binky
Geplaatst: 08-09-10 11:59
Toen ik er naar vroeg bij de bekende Ooteman [ruitershop] zei die tegen me dat het niets uit maakte wat er onder een boomloos lag Ik kocht de mijne [tweedehands] met een enorm dik westerndek eronder.
Delaja
Geplaatst: 08-09-10 12:00
Als je je een beetje inleest en op google zoekt kan je al een hoop vinden hier over. Zou je een barefoot willen of een ander boomloos zadel? Barefoot heeft namelijk speciale bijpassende dekjes met inlages voor de ruggengraat vrijheid. Alleen een westernpad is niet voldoende, het zorgt er namelijk helemaal niet voor dat de ruggengraat vrij ligt en ook bij boomloos rijden is dat wel belangrijk.
Ooteman moet zich schamen! Het is helaas niet de eerste keer dat ze daar volledige onzin uitkramen. Een boomloos zadel zonder eigen drukverdeling heeft een speciaal dekje nodig.
heb je een boomloos met of zonder panelen/kussens heb je een barefoot met vps of een ouder type zonder of een merkloos of een pfiff icelandic of een norton of een freemax of een ... een der andere 100 soorten boomloos ?
indien het een der tig soorten is zonder duidelijke kussens of panelen moet er een dekje onder met ruggegraat vrijheid de inlages welke nodig zijn ligt aan welk zadel het is etc
maar in de regel mag je er vanuit gaan dat je een goed drukverdelend dek met ruggegraat vrijheid nodig hebt