Paard huren omgeving loonse en drunense duinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Paard huren omgeving loonse en drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 14:36

Hoi :)

Wij gaan in september een weekendje naar de efteling met familie. Nu zou ik graag met mijn schoonzus een buitenrit maken in dat weekend.

We willen liever niet met een grote groep mee.

Enig idee waar we het beste paarden kunnen huren (liefst wel met begeleiding omdat we de weg niet weten :D)

Silence

Re: Paard huren omgeving loonse en drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:08

Wij gaan met ons paardje in September een weekendje naar Manege van Loon, daar organiseren ze ook buitenritten, dus misschien kun je daar eens informeren.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 15:14

Dankjewel, die had ik al gevonden, maar op de site staat dat er alleen groepen van minstens 10 personen gaan. Ik zal ze eens mailen :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:02

Niet geschoten is altijd mis ;)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 16:46

dat is waar :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:42

http://www.dewegvanhetpaard.nl/
Even bellen, in overleg is heel veel mogelijk.
En nee, ik ben dat niet maar ik ga wel daar de trektocht over de Drunense Duinen doen, zoals die staat aangekondigd in de agenda.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 17:44

Dankjewel!

Nikky87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:44

Misschien bij manege van loon..
Of even op google.nl kijken;)

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:00

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 08:47

Dankjewel :)

Manege van loon heb ik gemailed. Was niet mogenlijk met zn tweeen te gaan en de voorwaarde was dat je hard moest kunnen galloperen :\ Rare voorwaarde

Manege pullens heb ik gemailed voor info.

Dewegvan het paard is een beetje verder weg en ze hebben zo te zien al iets staan voor het weekend dat wij daar zijn. Dus die bewaar ik wel even als laatste optie.

De Duikse hoef ga ik even mailen aangezien die blijkbaar erg dicht bij de efteling liggen :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:16

Blabla1980 schreef:
Dewegvan het paard is een beetje verder weg en ze hebben zo te zien al iets staan voor het weekend dat wij daar zijn. Dus die bewaar ik wel even als laatste optie.

Zij laadt eventueel de paarden op de wagen en komt naar een afgesproken plaats. Overigens kun je bij haar ook mooi in het bos rijden, ook al is dat geen Drunense duinen; heb je twee verschillende mogelijkheden, kun je het beide doen....... :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 12:58

ikke schreef:
Blabla1980 schreef:

Zij laadt eventueel de paarden op de wagen en komt naar een afgesproken plaats. Overigens kun je bij haar ook mooi in het bos rijden, ook al is dat geen Drunense duinen; heb je twee verschillende mogelijkheden, kun je het beide doen....... :D

Oh! Echt? wauw, dat is wel service :D

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:06

Manege van Loon zou ik niet kiezen.
Ik ben meerdere keren met hen meegeweest en het was altijd leuk, totdat ik een keer ernstig viel. Toen heeft de manege erg slecht gehandeld, volgens mij had de voorrijdster van onze groep ook helemaal geen EHBO. Ze hebben mij zwaar bebloed op de grond van het bos achtergelaten met een klant met onze twee paarden. De voorrijdster is toen met onze groep teruggegaan naar de manege.
Ik denk dat ik daar wel drie kwartier tot een uur heb gelegen totdat de ambulance bij me was. En die *** lui van Van Loon allemaal maar lachen en net doen alsof het wel meeviel en ik niets had.
Maar goed ;) ook zonder deze informatie zijn er genoeg redenen om niet bij hen te gaan rijden. Denk er b.v. eens aan hoe slecht er daar met de dieren word omgegaan. Er is al eens melding over gedaan bij de Dierenbescherming.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 16:07

Salka schreef:
Manege van Loon zou ik niet kiezen.
Ik ben meerdere keren met hen meegeweest en het was altijd leuk, totdat ik een keer ernstig viel. Toen heeft de manege erg slecht gehandeld, volgens mij had de voorrijdster van onze groep ook helemaal geen EHBO. Ze hebben mij zwaar bebloed op de grond van het bos achtergelaten met een klant met onze twee paarden. De voorrijdster is toen met onze groep teruggegaan naar de manege.
Ik denk dat ik daar wel drie kwartier tot een uur heb gelegen totdat de ambulance bij me was. En die *** lui van Van Loon allemaal maar lachen en net doen alsof het wel meeviel en ik niets had.
Maar goed ;) ook zonder deze informatie zijn er genoeg redenen om niet bij hen te gaan rijden. Denk er b.v. eens aan hoe slecht er daar met de dieren word omgegaan. Er is al eens melding over gedaan bij de Dierenbescherming.

Klinkt idd niet iets waar ik een buitenrit zou willen maken nee!
Maar sowiezo als ze als enige eis stellen dat je hard moet kunnen galloperen dan hoeft het van mij sowiezo niet..kan zo wel 5 andere betere eisen verzinnen die ze beter kunnen stellen. Maargoed. Bedankt voor je berichtje. Dit soort dingen zijn altijd goed om in je achterhoofd te hebben voor je ergens gaat rijden.

Hoop dat je er niks aan over hebtgehouden.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:51

Ik heb zelf ook niet zo'n goede ervaring met manege van Loon. Ik vond de begeleiding erg onvriendelijk (er was een vriendin van me bij die van tevoren had aangegeven dat ze nog niet zoveel ervaring had en ze had gevraagd of dat een probleem was. Dat was een enkel probleem omdat we met een eigen groep gingen en er zou rekening met haar worden gehouden. Toen we daar waren en zij aangaf graag een braaf paard te willen werd haar kortaf gezegd dat ze het moest doen met de paarden die zij hadden en dat ze zich aan maar aan moest passen en anders thuis had moeten blijven :( ) Ik schrok ook een beetje van de paarden, dit was al hun 3e buitenrit van 2 uur en het was 33 graden toen. Maar ik spreek ook mensen die er wel fijn gereden hebben.

Met manege Duikse Hoef heb ik wel goede ervaring, maar ik geloof dat de ritten daar vanaf 10 personen zijn en anders kun je je aansluiten bij de groep die elke zondagmorgen buiten gaat rijden. Maar dat zou je even na moet vragen.
Het ligt inderdaad erg dichtbij de efteling. Zowat er tegenaan.

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:17

Ja, helaas heb ik er nu (4 jaar later) nog steeds last van maar het had veel erger kunnen zijn. Ben blij dat ik mijn cap op had, anders was het helemaal mis gegaan.
Maar zo zie je maar dat ook maneges die keurmerken dragen van b.v. de FNRS en Stichting Veilig Paardrijden die lang niet altijd echt verdienen. Toen ik dit ongeluk kreeg bij de buitenrit van manege Van Loon hadden ze het keurmerk van de FNRS al. Toch bleken ze in de praktijk helemaal niet te voldoen aan waar dit keurmerk voor staat.
Volgens mij komt dit omdat de keurmerken de maneges maar om de paar jaar controleren en waarschijnlijk ook niet onverwachts.

Altijd opletten dus want een keurmerk zegt weinig.