Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
UltimOo schreef:altijd zorgen dat je minstens een uur voordat je moet starten aanwezig bent (of nog eerser) zodat je rustig aan alles kan doen.
als je ineens heel snel moet opzadelen enzo word je alleen maar nerveuser. gewoon rustig de tijd nemen voor alles.
kijken waar de ring is waar je moet rijden, inschrijfgeld betalen en rustig opzadelen.
als je opgezadelt hebt en je bent nog aan de vroege kant gewoon een tijdje stappen, en gaan losrijden zodra jij denkt dat je der aan toe bent. (als je bijv. een kwartier ofzo nodig hebt om los te rijden).
veel succes!

) Zo kan je s'avonds in alle rust nog een laatste check doen en op de dag van de wedstrijd alles zorgeloos in de auto leggen. Vergeet ook vooral geen dazen/vliegenspray als het mooi weer wordt. Als je paard hier gevoelig voor is, kan dit je proef enorm storen!Binckydenice schreef:ppfff ik ben nu al bloed nerveus....
Het is voor ons beide de eerste keer, dus dat maakt het extra lastig...

Missmoonie86 schreef:Ik heb a.s. zondag 19september mijn eerste onderlinge wedstrijd met mijn paard... Handig zo'n toppic waar je alles terug kan lezen.. Mijn paardje is al 21jaar maar gedraagt zich nog als een 4jarige.. Op vreemd terrein is hij goed te rijden alleen als ik hem met zweepje rij dan wilt hij nog wel eens gaan terug pesten en zonder zweepje moet ik hem wat meer aansporen met als gevolg dat mijn onderbeen onrustig is.. Iemand hier nog tips voor?
Binckydenice schreef:Missmoonie86 schreef:Ik heb a.s. zondag 19september mijn eerste onderlinge wedstrijd met mijn paard... Handig zo'n toppic waar je alles terug kan lezen.. Mijn paardje is al 21jaar maar gedraagt zich nog als een 4jarige.. Op vreemd terrein is hij goed te rijden alleen als ik hem met zweepje rij dan wilt hij nog wel eens gaan terug pesten en zonder zweepje moet ik hem wat meer aansporen met als gevolg dat mijn onderbeen onrustig is.. Iemand hier nog tips voor?
at bedoel je precies met terugpesten? Wat doet hij dan?