Die heeft de laatste tijd de gewoonte aangenomen om bij het hek heen en weer te ijsberen.(loopt soms hele geulen in het paddock zand).
Een ruime maand geleden,heb ik haar en haar vriendje(een 8 jarig ruintje)naar hier verhuisd.
Door omstandigheden en omdat ik zelf moest verhuizen,konden ze niet langer op hun oude plekje blijven.
Maar heb zelf niet het idee,dat ze daarom dit gedrag vertoond.
Ze heeft het hier prima naar haar zin met haar oude vriendje,en een 11 jarige merrie.
Zal even de situatie schetsen waarin ze nu leven.
Ze staan in een paddock van 14 bij 14 en half...voor de stal is nog een bestraat stukje van 6 bij 4.
Ze staan dag en nacht buiten,met bij slecht weer mogelijkheid tot schuilen.
In de paddock ligt een skippybal,en wat wilgentakken ter vermaak.
Overdag grazen ze een paar uurtjes.
Ruwvoer is vrijwel onbeperkt aanwezig(is altijd wel hooi of stro om op te knabbelen) en uiteraard liksteen.
Ze krijgen allemaal in de avond een handje voer,en tussendoor eens een appeltje of stukje brood.
Mijn merrietje is zelf van karakter een vrij pittig ding,en voorheen een echte uitbreker! (tik van het schrikdraad deed haar niet snel wat,en ze ging er rustig voor de tweede keer vol in(leek wel of ze wraak wilde nemen op dat rotdraad)
Hier is een goede omheining waar ze dus niet onderdoor kan,en waarop ook een goede portie stroom staat.(ze blijft nu dus netjes staan,waar ze hoort te zijn!).
Ik heb geen idee waarom ze regelmatig zo loopt te ijsberen...mochten jullie suggestie`s hebben,dan hoor ik dat graag!