ervaring ifor williams HB 403

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siobhaun

ervaring ifor williams HB 403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:28

Ik zit serieus te overwegen om mijn trailer in te ruilen voor een ifor williams 1,5 paards trailer met vooruitlader. Heeft iemand hier ervaring met deze trailer??? Heb ook een 2 paards van dit merk gehad en die was echt super! Uitladen via de voorkant ging super makkelijk, kon alleen laden en lossen, ideaal! Door de verkoop van de auto heb ik ook de 2 paards moeten verkopen en heb ik een 1,5 paards hotra salinero gekocht. Ook een goede trailer, maar ik blijf die voorlader missen, zelfs na 2 jaar...
Wie oh wie heeft hier zo'n trailer en kan me vertellen hoe de bevalt!!

Apple

Re: ervaring ifor williams HB 403

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:30

Ja die heb ik :j

Helemaal ideaal, ligt goed op de weg. Alle paarden lopen er zo in :-) Paarden hebben ook voldoende ruimte om hun eigen balans te zoeken.

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:47

Ik heb em ook :D
sinds 3 maanden (de zilvergrijze). Hij is niet alleen heel mooi om te zien, maar ligt ook heel goed op de weg. Wij hebben hem achter een vw passat hangen en dat gaat perfect.
De voorlader gebruik ik eigenlijk niet zo vaak maar die ene keer dat iemand z'n auto strak achter onze trailer had gezet was het maar wat handig :+
De paarden lopen er heel gemakkelijk in en reizen heel comfortabel. Het is ook ruim genoeg om evt je paard in de trailer op te zadelen oid. Wij hebben zo'n zadelkastje voorin en dat is ook ideaal trouwens.
Kortom, het heeft wel wat gekost want eerlijk is eerlijk, ze zijn niet goedkoop. Maar ik ben er heel erg tevreden over en zet met een gerust hart mijn paarden er in. HOpelijk gaat ie net zo lang mee als de vorige Ifor(ruim 15 jaar en nog niet eens versleten!)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:17

Siobhaun schreef:
Ik zit serieus te overwegen om mijn trailer in te ruilen voor een ifor williams 1,5 paards trailer met vooruitlader. Heeft iemand hier ervaring met deze trailer??? Heb ook een 2 paards van dit merk gehad en die was echt super! Uitladen via de voorkant ging super makkelijk, kon alleen laden en lossen, ideaal! Door de verkoop van de auto heb ik ook de 2 paards moeten verkopen en heb ik een 1,5 paards hotra salinero gekocht. Ook een goede trailer, maar ik blijf die voorlader missen, zelfs na 2 jaar...

Je hebt de auto om zo'n betonblok-op-wielen te trekken? Het is niet alleen uit chauvinistische overwegingen dat ze altijd een Land Rover afbeelden als trekauto.......

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 17:37

ikke schreef:
Siobhaun schreef:

Je hebt de auto om zo'n betonblok-op-wielen te trekken? Het is niet alleen uit chauvinistische overwegingen dat ze altijd een Land Rover afbeelden als trekauto.......

Nou, ik heb er straks een audi a 4 voor die het gewicht mag en kan trekken van de 1,5 paards. Een twee paards gaat me niet lukken.

HobbyRobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:15

Ik hoor hier en daar over problemen met schimmel in nieuwere Ifor Williams trailers (de HB506 en HB511) . Is bij de leverancier bekend en valt onder garantie.... De trailer moet er wel tegen behandeld worden. Let daar dus even op!
Kijk ook even op deze Bokt discussie

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:23

Siobhaun schreef:
ikke schreef:

Nou, ik heb er straks een audi a 4 voor die het gewicht mag en kan trekken van de 1,5 paards. Een twee paards gaat me niet lukken.

Pas op, die 1,5 paards Ifor mag waarschijnlijk 2 ton wegen! Leeg wogen die oude ruim 900kg, de nieuwere schijnen iets lichter te zijn, maar lijkt me met zo'n A4-tje wel een potentieel punt van aandacht.....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:14

Geloof dat die nieuwe iets van 700 wegen. Paard erin van 700, nog wat extra speling. Als je auto 1500 mag trekken dan moet dat lukken :-)

Wij hebben er altijd een Peugeot 406 station voor gehad. Dat trok prima.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:12

De ifors rijden super, ik vind ze beter rijden dan westfalia.Vooruitlader is ook ideaal. alleen met karaktervolle paarden is het misschien handig om de auto er wat schuin voor te zetten anders heb je kans dat het paard de auto raakt bij het uitladen.
En dat blok beton op wiel valt best mee. De engelse trailers van de jaren 70 (ifor en vooral Rice woog toen en volgens mij nu nog idd 900 kg)waren toen wat aan de zware kant, maar de ifors van nu wegen minder , en zeker geen 900 kg,dan veel nieuwe volpoly-trailers.
Als nadeel kun je noemen het rammelen van de bladveer-assen bij het rijden van een lege trailer.Maar het is en blijven super trailers.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 12:01

Als ik het goed het is het ledig gewicht en laadvermogen van de 1,5 paards 1600 kg maximaal. De auto mag dat gelukkig wel trekken.

HobbyRobby, bedankt voor de tip!!! Ga zeker even kijken bij dit topic!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:35

Klopt, de HB403 van mij had een maximumgewicht van 1600 kg. Het iegen gewicht was op papier 740 kg, maar dat was meer. Het verschil in eigen gewicht van de trailer tussen een 1.5 en 2 paards is op papier maar 50 kg.

Foijne trailer, licht in gebruik qua laadklep, met een super wegligging.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 16:18

Morgen ga ik op pad om te kijken, ben benieuwd...

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:31

Belker schreef:
Klopt, de HB403 van mij had een maximumgewicht van 1600 kg. Het iegen gewicht was op papier 740 kg, maar dat was meer. Het verschil in eigen gewicht van de trailer tussen een 1.5 en 2 paards is op papier maar 50 kg.

Foijne trailer, licht in gebruik qua laadklep, met een super wegligging.

Dat klopt wel ongeveer. Veel mensen denken dat de eigen massa van een 2-prds trailer veel hoger is dan van een 1½prds maar in de praktijk is ie maar net iets zwaarder!Alleen wel met een hoger laadvermogen

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:39

Ik heb laatst twee weken een Ivor Williams HB506 kunnen gebruiken en uitgebreid getest.
Het was een extra lange, en ik vond hem werkelijk ideaal!
Alles klopt gewoon aan zo'n ding.

Het enige nadeel... Het brandstofverbruik van de auto schoot omhoog. Bij een rit waarbij ik normaal zo'n dertig liter verstook, deed ik nu een halve tank. Veertig liter!

ps. We hebben een auto die het kan en mag trekken en over heeft.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 16:38

Allemaal bedankt voor de tips en de info!! Ben er inmiddels helemaal uit!!! Afgelopen zaterdag heb ik er eentje gekocht.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:20

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :-)

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 18:17

Ben er erg blij mee!!! Komende week gaan we lekker oefenen met laden.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:12

misschien beetje brutaal , maar hoeveel kostte die ?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:41

kwarktaart schreef:
misschien beetje brutaal , maar hoeveel kostte die ?

Nieuw iets van 5200 euro dacht ik.