Waarom?
Nou bij ons op stal stond een Lusitano hengst. Door omstandigheden kwam "meneer de eigenaar" niet meer opdraven en stalgeld zagen we dus ook niet, en na een hele hoop gedoe werd de hengst geveild.
Weinig animo (ook vanwege de geringe publiciteit) dus kocht mn instructeur hem.. papieren waren (net als de man) natuurlijk spoorloos dus hij kreeg een nieuwe paspoort.
Aantal weken later kregen we telefoon, een duitse vrouw van een fokkerij zou de hengst van deze "eigenaar" mogen hebben als dekhengst, zij had de echte papieren al gekregen. Jammer maar helaas voor haar waren deze niet meer geldig want de hengst had ondertussen een nieuwe baas en een nieuw paspoort.
Sinds de hengst bij ons op stal stond klikte het samen, en ik was dus degene die m mocht verzorgen en gaan rijden.
Helaas is hij april dit jaar ingeslapen omdat hij vanwege een blessure (waarschijnlijk kogelatrose) niet meer lopen kon.
Nou mocht ik dus omdat het 'mijn paardje' was zijn paspoort houden, helaas staat daar dus zo goed als niks in!
Mijn vraag dus nu: ik zou zo dol en dolgraag zijn echte paspoort willen zien/hebben. Zijn afstammeling willen weten, zijn echte leeftijd etc. (ben van plan ooit weer een lusitano hengst te kopen, zou misschien zelfs graag uit dezelfde lijn willen mits nog mogelijk)
Die vrouw was alleen destijds kwaad want zij had het paard 'gekregen', vanwege al het geld dat ze van deze man nog tegoed had.
We weten dus niet wie deze mevrouw was, welke stal het was en waar het ergens ligt.
Ik heb lang gewacht want schatte de kans zo inimini dat iemand me hier zou kunnen helpen maar nu doe ik toch maar een beroep op jullie

ps. ik hoop dat topic hier goed staat, wist niet zo goed waar ik moest plaatsen..