Bijten bij opzadelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xGjilke

Bijten bij opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:18

Heajj,
ik heb een probleempje met mijn paard.
Als ik hem opzadel, bij de rug/borst/buik poets of de deken omdoe,
gaat mijn paard naar me happen en bijten.
Bij volwassenen doet hij het NIET,
waarschijnlijk omdat hij mij niet genoeg respecteert.
Maar aangezien hij al 28 is, en gewoon een oud beessie,
weet ik niet hoe ik de baas kan worden zeg maar.
Ik haat straffen, en doe aan Natural Horsemanship.
Met dit paard is geen band te krijgen.
Weet iemand hoe ik het het beste op kan lossen??
Xx

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:21

Het halstertouw of teugel langs de andere kant van de hals wat strakker vasthouden. Dan kan hij je niet raken. Als ze dat door hebben gaat het meestal wel over.

xGjilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:23

senna21 schreef:
Het halstertouw of teugel langs de andere kant van de hals wat strakker vasthouden. Dan kan hij je niet raken. Als ze dat door hebben gaat het meestal wel over.

Heb ik al geprobeerd.
Hij gaat netzolang door tot je wel los moet laten.
Ook rijden er af en toe beginners op,
dus is dit extra gevaarlijk.
Met rijden is ie sloom, en hij wil alleen maar stappen,
stilstaan rondjes draaien of achteruit.

Johnensuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:28

hallo,

heeft het paard geen probleem aan de rug. blijkbaar vindt hij het niet leuk, en de vraag is waar komt het vandaan. zal een keer een ostiopaat naar laten kijken. werkte ook bij mijn paard. en vanaf dat moment kan ik gewoon zadelen zonder probleem. de kosten zijn ongeveer 50 euro.

groetjes

xGjilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:32

susanne1975 schreef:
hallo,

heeft het paard geen probleem aan de rug. blijkbaar vindt hij het niet leuk, en de vraag is waar komt het vandaan. zal een keer een ostiopaat naar laten kijken. werkte ook bij mijn paard. en vanaf dat moment kan ik gewoon zadelen zonder probleem. de kosten zijn ongeveer 50 euro.

groetjes

Hij heeft idd problemen met z'n rug GEHAD,
ik weet niet zeker of hij er nu nog last van heeft.
maar 50 euro is te duur...

xGjilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:32

Sauvage2007 schreef:
susanne1975 schreef:
hallo,

groetjes

Hij heeft idd problemen met z'n rug GEHAD,
ik weet niet zeker of hij er nu nog last van heeft.
maar 50 euro is te duur...

Ik heb het er heus wel vor over mar kan het niet betalen

darantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:54

Bekend probleem, heb dit ook gehad met mijn vorige paard.
Wanneer ik in de buurt kwam van het 'singelgebied' dreigde ze al. Ik hoefde mijn hand maar daar te leggen en dr oren gingen plat in dr nek en dreigde ze met bijten. Heb er inderdaad een osteopaat naar laten kijken, en na een tijd was hier niets meer van te merken! Vaak is het geen kwestie van niet respecteren, maar een boodschap over willen brengen, want in dit geval ook best pijn kan zijn (ook gezien de leeftijd van het paard).

doerakje

Re: Bijten bij opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:55

beter bekend als singelneid als je daar op googled kom je een hoop tegen

Johnensuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:46

Ik zal toch een osteopaat naar laten kijken en vraag anders aan iemand om het voor te schieten. en betaal laten terug. ik kan je zeggen het werkt en je krijgt er een vrolijk paard voor terug. en dat voor dan € 50,00. en anders zal je het moeten accepteren dat je paard dreigt en bijt. want straffen heeft geen zin als het uit zijn rug komt. wij lopen ook niet graag met rug pijn.

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:53

Vreemd dat je aan natural horsemanship wilt doen (zachtaardig en uitgaand van lichaamstaal), maar alle signalen/ lichaamstaal van je paard dat hij pijn heeft negeert ???

MarliesV

Re: Bijten bij opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:57

Is dit je eigen paard?

Aangezien je nog maar 13 bent kan ik me voorstellen dat het veel geld is 50 euro. Kunnen je ouders dit niet betalen voor je of bv voorschieten zodat jij ze later door klusjes te doen terug betaald?

Rugproblemen en rijden gaan niet samen. Eerst rugproblemen uitsluiten voordat je aan dominantieproblemen denkt.

Sloom zijn met rijden kan vele oorzaken hebben. Ook weer de rugproblemen maar de leeftijd speelt bij een paard van 28 waarschijnlijk ook mee.

Wel frappant dat hij het volgens jou niet doet bij volwassenen.

xGjilke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 16:34

A_mieke schreef:
Vreemd dat je aan natural horsemanship wilt doen (zachtaardig en uitgaand van lichaamstaal), maar alle signalen/ lichaamstaal van je paard dat hij pijn heeft negeert ???

Ik negeer het niet, ik heb het waarschijnlijk gewoon fout omdat hij het idd niet bij volwassenen doet.
Ik heb even gegoogled,
en ik denk dat ik iemand vraag voor te schieten.
Bedankt voor de tips.
Xx

Ditmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:07

Ik weet bij een vriendin van mij haar paard doet het ook. Uiteindelijk is er uit gekomen, als het paard slaapt slaapt hij met zijn zeg maar rechtliggend.. met zijn hoeven op de plek van de singel.. Hierdoor is het daar gewoon gevoelig.Hier alles voor geprobeerd maar niets helpt.. Ook van allerlei deskundige mensen bij gehaald, maar verder geen resultaat. Gewoon aansingelen en wil ie bijten uh roepen nog een x proberen. Weer willen bijten en dan een stampvoet naar voren van pas op nu en dit blijven herhalen meerder het stampvoeten.