bodyprotector.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MariisLovesz

bodyprotector.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:36

Hallo!

Ik had even een vraagje, ik hoor van veel mensen dat een bodyprotector een goede oplossing is als je op je rug valt. Nou val ik eigenlijk altijd op mijn rug en ben ik dus wel benieuwd wie er al een bodyprotector heeft. Werken ze tegen vallen en komt er dan juist geen extra druk op je rug te staan, wat ik me kan voorstellen? Ik hoor graag van mensen die al bodyprotectors gebruiken hoe hun dit ervaren.

Groetjes,

xMelissaa

Re: bodyprotector.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:38

het vangt wel een groot deel van de klap op!

MariisLovesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 11:51

Je valt dus wel degelijk minder hard? Je moet hem dan denk ik wel goed hebben aangetrokken of niet? Want als er een ruimte tussen rug en bodyprotector zit, kan dit toch juist dan nog harder op je rug klappen?

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:54

ik gebruik hem eigenlijk alleen met springles, zo ben ik een keertje dwars door de hindernis gevallen, en kon mijn paard niets anders, dan boven op mijn borst landen.
ik had het waarschijnlijk niet overleeft zonder body protector.
maar op je rug vallen, ik zou het niet weten ik val eigenlijk nooit op mijn rug :)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:53

MariisLovesz schreef:
Je valt dus wel degelijk minder hard? Je moet hem dan denk ik wel goed hebben aangetrokken of niet? Want als er een ruimte tussen rug en bodyprotector zit, kan dit toch juist dan nog harder op je rug klappen?

Ja ik vind van wel maar ik rijd er nu niet meer mee. Ja dat wel maar niet extreem strak gewoon aan getokken. Ja dat denk ik wel daar moet je dan wel mee oppassen maar ik trok hem vanzelf strak zodat ik minder snel last van mijn rugt kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:53

Een bp verdeeld de impact van de klap bij het neerkomen.
Je voelt nog steeds dat je gevallen bent maar het is een stuk minder heftig.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:56

Ik gebruik hem (alleen) met springles. Tijdje geleden vol in de hindernis beland door weigering. Ik viel met mijn rug op de hindernis. De BP heeft er voor gezorgd dat ik geen rugproblemen heb overgehouden aan de val.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:01

Nou ik heb wel vernomen dat een bodyprotector echt helpt!
Ben 1x keihard gevallen, en ben daarbij onder andere met mijn buik op het hoofd van het paard geland (hoe krijg je het voor elkaar }:0 ) heb er helemaal geen last van gehad!

MariisLovesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 19:50

Dus als ik een bodyprotector aanschaf moet ik zorgen dat hij goed aansluit en dat hij natuurlijk fijn zit. Het lijkt me aan de ene kant fijn, maar andere kant denk ik ook weer: ik spring nooit en ik val ongeveer 3x per jaar. Is het dan wel waard om een bodyprotector aan te schaffen. Misschien moet ik maar gaan informeren bij de nieuwe manege waar ik ga rijden.

xfrietjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:51

ik heb mijn bodyprotector alleen voor springen
maar ik val nooit van me paard af dus ik weet het niet

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:54

Een bodyprotector is altijd slim, ook al val je bijna nooit van je paard af. Een bodyprotector is een echte 'beter mee verlegen dan om verlegen'. Het zou jammer zijn als je heel hard valt zonder BP, een BP vangt toch best wat op en beschermt ook je ribben en ruggegraat grotendeels. Een rib gaat nogal snel verloren als je daarmee tegen de muur knalt of over de bakrand.
Ik rijd best vaak met een BP en heb er geen last van, net als met mijn cap. Liever op hebben ook in redelijk veilige situaties dan per ongeluk toch vallen door iets stoms en me flink bezeren.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:56

Ik heb nu *uiteindelijk* ook een bodyprotector want ik had ook zoiets van dat wil ik niet en zit niet fijn. Maar het valt me reuze mee heb er vandeweek mee gesprongen en je voelt het bijna niet.
En ik vind het toch wel een stuk veiligheid.

Sangria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:01

het vangt wel een groot deel van de klap op, maar ik vind het niet lekker zitten, ik rij liever zonder

an_ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:57

Naarmate je lichaam opwarmt gaat de bp beter zitten, en vormt het naar je lichaam. Waardoor je deze uiteindelijk minder voelt.
Ik gebruik hem ook alleen maar bij springen maar ik ben nog niet met bp gevallen en weet bij het vallen dus de ervaringen niet.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:46

blokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:48

bodyprotector helpt zeker, maar ga niet voor een bepaald merk, maar meer voor 1 die je fijn zit en makkelijk draagt, is per persoon heel verschillend!

TheLunaTunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:25

Ik gebruik alleen maar ene voor springles; [maar k vind het niet zo goed zitten;] ben 1 keer gevallen met springen, en dan voelde k eig. niets van de val; dus het helpt wel..

MariisLovesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 18:57

Oké, dus aanschaffen zo'n ding is jullie conclusie. Of niet? Ik ga het er gewoon eens over hebben op de manege waar ik nu ga rijden. Ik zag daar namelijk niemand met een bp rijden. Maar volgens mij zijn de paarden daar ook niet zo bokkerig als op mijn vorige manege, bedankt voor de info.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:17

er zijn hier heel veel topics over.
zou eerst even rondkijken op bokt.
op de zoekknop.

paradorJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:21

MariisLovesz schreef:
Dus als ik een bodyprotector aanschaf moet ik zorgen dat hij goed aansluit en dat hij natuurlijk fijn zit. Het lijkt me aan de ene kant fijn, maar andere kant denk ik ook weer: ik spring nooit en ik val ongeveer 3x per jaar. Is het dan wel waard om een bodyprotector aan te schaffen. Misschien moet ik maar gaan informeren bij de nieuwe manege waar ik ga rijden.

als je een bp aanschaft doe je dat omdat je jezelf wilt beschermen wanneer je valt , of je nu 1 x of 20x valt . dat maakt toch niet uit.
ook bij de 1x vallen kun je net als ik je rug breken...

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:02

je hoeft minder moeite te doen om je rug recht te houden :D
het is wel waaarm... heerlijk in de winter..
maar ben er nog nooit mee gevallen :o

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:21

Ik vind het alleen jammer, dat als ik recht zit, de bodyprotector achteraan tegen het zadel aankomt. Vind ik niet fijn rijden..maar toch doe ik het haha

marjo26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:06

Het lijkt mij niet prettig rijden...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:08

Ik wou dat ik een BP (ze zitten alleen niet lekker ) aan had toen ik van mijn vorige pony wil.
Alleen was het dressuur starte dus kan een BP weer niet.

Voorlopig zit ik al 4 jaar met de gevolgen.

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:14

Ik heb ook een bodyprotector aangeschaft om te springen. Een goede met blokjes.
Was ik laatst op zondag alleen in de manege aan het dresuren (ik val gemiddeld 1x per jaar met springen) er was niemand. Begint mijn paard raar te wiebelen met zijn hoofd. Ik verlies mijn evenwicht en beland vol in de bakrand!
Was ik even blij dat mijn sportbh in de was zat en dat ik dat ding had aangedaan daarvoor ;). Anders had ik er zeker een uur gelegen tot de volgende voerronde!