Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sodeletuut

Berichten: 21308
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:20

Zijn ze warmer dan bv. de goedkoopste thermolaarzen van de divoza?

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:26

Je bedoeld die rubberen met al die sluitingen aan de zijkant?

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:30

vind ik wel, heb 1 winter van die thermolaarzen gehad, waren opzich wel wat warm, maar na een aantal keer zaten d'r al scheuren in bij de voet, rubber was gewoon stuk gelopen dus, terwijl ik er echt geen rare dingen mee deed (stalwerkzaamheden, longeren, paarden uit land halen enz)

dan maar liever iets duurder en kwalitatief betere laarzen.
tot nu toe ben ik er nog erg blij mee, heerlijk met al die regen droge voetjes, en warm zijn ze ook al is het nu nog niet heel koud buiten maargoed ;)

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:43

Ik heb ze gister onder de kraan afgespoeld, en geen natte voeten :D

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:45

Ik heb ze op Horse Event gekocht. Maar voorlopig blijven ze nog even in de doos tot het echt koud wordt. Ben een echte koukleum en kan zo'n koude voeten en handen krijgen dat ik bijna flauw van val.
De verkoopster gaf als advies om als je echt koude voeten kan krijgen, een paar dunne sokken en daaroverheen een pantykousje te doen. Of een plastic zakje.
Dus ga van de winter eens experimenteren, mochten deze schoenen me niet de winter doorhelpen.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:49

hier ook een kouwkleum, maar heb ze nu al aan :+ Heb het ook niet zo erg dat ik flauw val oid hoor, maar moet zeggen dat ik het nu ook al wel heerlijk aangenaam vindt die laarzen

Clovertje
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-05-06

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:00

Ik krijg ze ook! Het lage model. Mijn moeder heeft ze voor me gekocht en vandaag gaan ze op de post richting Zweden. Ik ben zo benieuwd!
Mijn oude waren na ruim 5 jaar toch wel een beetje aan het eind, na 2x verzoold en 1x een neiewe rits, werd het tijd voor nieuwe.

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:21

marijkedam schreef:
Ik heb ze op Horse Event gekocht. Maar voorlopig blijven ze nog even in de doos tot het echt koud wordt. Ben een echte koukleum en kan zo'n koude voeten en handen krijgen dat ik bijna flauw van val.
De verkoopster gaf als advies om als je echt koude voeten kan krijgen, een paar dunne sokken en daaroverheen een pantykousje te doen. Of een plastic zakje.
Dus ga van de winter eens experimenteren, mochten deze schoenen me niet de winter doorhelpen.

klopt hoor, swinters heb ik ook vaak een (dikke) panty onder mijn rijbroek ivm winterbenen, maar geen last van koude voeten (ja behalve als ik weer eens een kletspoot had gelopen... :Y)) maargoed sportschoenen zijn ook niet echt wat voor de winter natuurlijk :')
plastic zakje werkt ook erg goed, alleen krijg je daar wel snel zweetvoeten in omdat d'r geen lucht etc bij kan.

Ik heb ze nu idd ook al stug aan, maar dan nog niet zo zeer omdat ze lekker warm zijn maar dat ik overal doorheen kan banjeren zonder kletspoten of telkens schoenen/rubberen laarzen aan het wisselen ben :+

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:22

magic_lover schreef:
Ik heb ze nu idd ook al stug aan, maar dan nog niet zo zeer omdat ze lekker warm zijn maar dat ik overal doorheen kan banjeren zonder kletspoten of telkens schoenen/rubberen laarzen aan het wisselen ben :+


Maar krijg je ze wel goed schoon dan?
Bij ons ligt op de weg naar de wei een en al modder en water nu. Wil ze wel mooi houden natuurlijk....

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:24

Dat heb ik nog niet geprobeerd... denk als ik echt door dikke modder zou moeten ik mijn rubbertjes toch aan doe, ben toch wel wat zuinig op die anderen.
wel gewoon door water enz, zand(gewoon wit zand) borstel je er zo af als het droog is.
zal ze binnenkort eens even poetsen :)

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:14

marijkedam schreef:
magic_lover schreef:
Ik heb ze nu idd ook al stug aan, maar dan nog niet zo zeer omdat ze lekker warm zijn maar dat ik overal doorheen kan banjeren zonder kletspoten of telkens schoenen/rubberen laarzen aan het wisselen ben :+


Maar krijg je ze wel goed schoon dan?
Bij ons ligt op de weg naar de wei een en al modder en water nu. Wil ze wel mooi houden natuurlijk....


Ik ben er mee door de modder lopen bajeren :o Heb ze daarna onder de tuinslang afgespoten, niks aan het handje nog net zo mooi :)

Clovertje
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-05-06

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:36

Inderdaad, afspuiten. En goed ingevet houden natuurlijk.

HBZ
Berichten: 1538
Geregistreerd: 21-10-09

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:27

Hey,

Ik ben ook een grote koud kliem dus ik had ze ook besteld. Maar nu heb ik dus die hogen die voorin dit topic zijn genoemd, alleen zijn deze veel te wijd om mijn kuiten, Weten jullie of die met een rits achterin beter aansluiten?

manonutjuh

Berichten: 3011
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:36

Pff nog net de laatste kunnen scoren hier, wel de lichtbruine maar goed. Ze komen over 4 weken pas weer binnen en dan geld de korting niet meer. Dan maar lichtbruine, ga er wel met donker vet overheen!

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:15

hbz: ik heb die met rits ook even gepast (of dat wilde ik proberen) maar ik kreeg de rits niet eens open (stond als 'showmodel' dichtgeritst) dus toen dacht ik: laat maar, duurt te lang

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:35

HBZ schreef:
Hey,

Ik ben ook een grote koud kliem dus ik had ze ook besteld. Maar nu heb ik dus die hogen die voorin dit topic zijn genoemd, alleen zijn deze veel te wijd om mijn kuiten, Weten jullie of die met een rits achterin beter aansluiten?


die met rits is veel wijder dan zonder rits.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:57

Hoe is de kuitmaat van deze laarzen?

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:51

Ik heb kuitmaat 37 en bij mij kan er nog een ruime hand bij. Ik heb de hoge laars in het bruin.

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:06

Ik gok dat je de hoge tot ongeveer kuitmaat 41/42 wellicht nog zou passen, dan zit ie wel vrij strak.
maar pin me er niet op vast, beste kan je gewoon even passen gaan, want volgens mij verschilt het ook weer per voetmaat hoe ruim de kuit is.
ik heb zelf kuitomtrek 39, en schoenmaat 41. en bij mij zitten ze wel wat aangesloten maar niet strak.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:26

Ik ben gaan passen. De hoge, de lage vond ik te laag. De Orebro uni paste ik niet met kuitmaat 41 :n

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:40

Ik denk inderdaad dat je er tot ongeveer kuitmaat 40 inkomt en dat het daarna te krap wordt.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:46

Inderdaad. Nee, ik kreeg mijn kuit er wel met veel moeite in.. maar ik wil geen superstrakke laarzen.. :n

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:23

he
die heeft een vriendin van mij voor 50 euro bij de schoenenwinkel in het centrum bij ons gekocht

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:14

z0rr0 schreef:
he
die heeft een vriendin van mij voor 50 euro bij de schoenenwinkel in het centrum bij ons gekocht


een human nature laars voor 50 euro bij een schoenwinkel?

Wildgirl

Berichten: 11673
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring Human Nature (anwb) Outdoor laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:53

ik heb het lage model goedkoop via marktplaats kunnen scoren; maar.....ik kom er amper in omdat mijn wreef te hoog is volgens mij...kun je zoiets nog laten oprekken bij de schoenmaker?