rijkleding e.d op marktplaats kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PeachesLoves

rijkleding e.d op marktplaats kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 00:56

ja, zoals hierboven staat.
Want ik heb wel eens gehoord van vriendinnen dat het meestal afdankertjes zijn, of dat ze er wel goed uitzien, maar van slechte kwaliteit.
Het is vaak wel goedkoper dan in een winkel, maar dat hoeft toch niets te zeggen over de kwaliteit? :?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 01:06

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Het zal in ieder geval hetzelfde zijn als met andere dingen die te koop staan op marktplaats. Soms kopen mensen een hele boel spullen in om die voor meer te kunnen verkopen op Marktplaats, dat kan rotkwaliteit zijn, maar ook goed natuurlijk.

Als het om kleding, of rijkleding gaat, zou ik persoonlijk alleen in de buurt zoeken en er gaan kijken hoe het er uit ziet. Of goede afspraken maken over de verzending (niet goed = terug etc.). Vooral als het gaat om gebruikte rijkleding. Ze kunnen wel zeggen "maar EEN keer gedragen!", maar dat lees je zo vaak dat ik dát bijna niet meer geloof ;).

Een vriendin van mij koopt regelmatig kleding via Marktplaats op die manier. Dat is dan wel geen rijkleding, maar in mijn ogen is dat hetzelfde.

PeachesLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 01:10

bedankt, ik zal binnenkort is gaan kijken. En dan zal ik goede afspraken maken! ;)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 04:17

PeachesLoves schreef:
ja, zoals hierboven staat.
Want ik heb wel eens gehoord van vriendinnen dat het meestal afdankertjes zijn, of dat ze er wel goed uitzien, maar van slechte kwaliteit.
Het is vaak wel goedkoper dan in een winkel, maar dat hoeft toch niets te zeggen over de kwaliteit? :?

Kwaliteit heeft met het merk te maken, en aan foto's kun je altijd zien in welke staat iets is. Als je ziet dat het van een website is, de foto's, dan zou ik er niet op reageren :+

cunemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:29

ik denk dat je best spullen op marktplaats kan kopen misschien zijn sommige spullen wel slecht alleen er zitten ook wel bruikbare spullen tussen en je bespaart een hoop geld.

ambre

Re: rijkleding e.d op marktplaats kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:32

Ik koop altijd rijkleding via internet,meestal is het zoals beloofd.
Soms heb ik pech.Een tip is om de echte maat in de broek te vragen en/of de broek op te laten meten.
Heb regelmatig iets gekocht waarvan de maat niet klopt omdat hij zo zou 'vallen' en ik dus met een te grote broek of jas zat.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:35

Hallo,

Ik heb geen slechte ervaringen met kopen van rijkleding via marktplaats. Alles wat ik gekocht had was in goede staat. Helaas paste niet alles, omdat de maten van merken best wel kunnen verschillen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:36

Hoi :)

ik haalde altijd van marktplaats af hoor. En heb eigenlijk nog nooit een miskoop gehad.
Maar het is net welke eisen je stelt.

Gebruikt is gebruikt, nieuw is nieuw.
Net wat je wil :)

J_Weya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:07

Het is inderdaad handig als je dingen vraagt, bijv. of het kledingstuk in goede staat is, of wat de taillemaat is..

Bij mij gaat het meestal goed, soms heb je ook wel eens iets slechters gekocht. Het is een gok ;)

cooky_chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:12

Ik doe het ook wel eens, rijkleding van marktplaats kopen. Het is wel een risico maar het scheelt vaak een hoop geld. Laatst heb ik nog 2 rijbroeken gekocht van het merk Anky, meisje had ze 2x gedragen dus zo goed als nieuw, voor € 70,00 totaal. Je moet geluk hebben.

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:43

Ik denk dat je het prima kan doen.
Misschien handig om het in je buurt te doen om het te checken.
Maar als het op foto's er goed uitziet...
Eventueel zou je ook met de aanbieder op marktplaats de afspraak kunnen maken dat als jij niet tevreden bent je de kleding terug kan sturen en ook je geld terug krijgt.

PeachesLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:51

ik heb net contact gehad via de mail, van iemand die haar rijbroek wil verkopen. Ik heb gevraagt of ze de taille op wil meten, en het is precies mijn maat, het is van het merk harry's horse en het is een stretch broek: precies wat ik wil!
Over de prijs moeten we nog een deal sluiten.
De broek is maar 10x gedragen, en ziet er (op de foto te zien) nog zo goed als nieuw uit.
Maar ben er nu al blij mee! :D

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:54

Ik koop al mijn rijkleding via mp en mag niet klagen maar je moet weten wat je wil kopen en en welk merk daar en ook goede kleding te koop is.

marjo26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:05

Ik ben het niet eens met de opmerking dat je aan de foto's altijd kunt zien in welke staat iets is. Ik heb hier zelf ten minste slechte ervaringen mee: leek het op de foto er echt heel goed uit te zien, bleek het bij ontvangst toch om een heel aftandse rijbroek te gaan... Maar ga vooral ook op de tekst af. Als iets in gebruikte staat is, dan kan je verwachten dat het toch wat versleten is. Ik heb zelf wel goede ervaringem met het kopen van nieuwe rijkleding met kaartjes er nog aan. Hiervan weet je zeker dat het echt nog goed en mooi is en de prijs is vaak wel een stuk lager dan in de winkel.

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:32

ik koop op dit moment ook al mijn rijbroeken via marktplaats. ben erge fan van de pikeur janett en die zijn helaas alleen nog maar 2de hands te krijgen. Moet zeggen dat het beima altijd goed gaat en dat de kwaliteit van de broeken steeds prima is. Bij een bedrag boven de 50 euro ga ik de broeken wel halen. (heb ov dus reis door deweeks gratis :D )

Heb alleen maar goede ervaringen met marktplaats.

Ownix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:41

Ik koop ook veel via MP, en verkoop daar ook veel.
Als ik kleding koop vraag ik altijd specifiek naar iets, de verkoper kan bv een gaatje nog in goede staat vinden, maar dat vind ik niet, net zoals slijtplekken aan de binnekant bij de bovenbenen oid.
Ik vraag dus echt zitten er gaatjes/vlekjes/slijtage plekken op? Is het compleet heel ( naadje/zoom/rits/klittenband los) ?
Helaas toch een enkele keer een miskoop gedaan, en 2 keer opgelicht! ( wel betaald maar geen spullen ontvangen) maar als je alles bij elkaar optelt heb ik absoluut dik voordeel :)

Ook een tip.. vraag meerdere foto's , zeker als er een foto van het artikel bij staat wat niet echt het artikel is, maar een foto van internet.
Zo ben je toch wat zekerder dat de persoon het artikel ook echt in zijn/haar bezit heeft en jij dus niet voor een mooi praatje betaald! ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:55

zonnetje1903 schreef:
ik koop op dit moment ook al mijn rijbroeken via marktplaats. ben erge fan van de pikeur janett en die zijn helaas alleen nog maar 2de hands te krijgen. Moet zeggen dat het beima altijd goed gaat en dat de kwaliteit van de broeken steeds prima is. Bij een bedrag boven de 50 euro ga ik de broeken wel halen. (heb ov dus reis door deweeks gratis :D )

Heb alleen maar goede ervaringen met marktplaats.

Alleen nog maar 2de hands?Mijn zus heeft die pas nog ergens nieuw gekocht.
Jammer dat die er uit gaan,erg fijne broeken!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:08

het kan best meevallen hoor.
ik heb er vooral aan het begin van mijn carriere. veel vandaan gehaald.
en nu nog zie je er soms leuke dingen tussen staan die veel goedkoper zijn.
ik ben dol op dure merken voor dekjes en dekens enzo. maar die zijn vaak onbetaalbaar nieuw.
dus dan koop ik ze liever tweedehands.
hoeft niet meteen slecht te zijn hoor.
als je het in de buurt kunt vinden kun je vaak ook bezichtigen.
dan weet je zeker of het wat voor jou is.
en de rest is toch een stukje risico dat het met zich meebrengt.

Lizzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:29

Ik zou zelf geen (paardrij)kleding op marktplaats kopen... Het is toch wel tweedehands en anderen hebben het aangehad. Maar dat is mijn mening ;)

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:35

@ambre: waar heeft je zus die broek gekocht dan???? Heb me suf gezocht, maar kan ze nergens meer vinden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:40

Divoza,Zoetermeer.Hoorde al bij het Drunens ruiterhuis dat die broeken er uit gingen.Hoge band en bandplooi is niet meer gewild...

Nikky87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:37

Ik denk dat je gewoon goed moet zoeken op marktplaats, dat je dan echt wel iets aankomt in goede staat.
En het zal kwa prijs ook best gunstig zijn..

Simone___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:23

als ik wat koop dan haal ik het zelf op dan kan
je het nog even passen enz.