wat dragen als groom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

wat dragen als groom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 16:01

oke hier even een rare vraag, ik mag morgen proef lopen als groom voor 2 weken in een spring stal.

Normaal zal ik gewoon het onderhoud van de stallen moeten doen en de paarden klaarmaken en verzorgen enz dus normaal niet rijden

maar ik heb ooit vakantie werk (2 maanden) gedaan op een stal en droeg toen steeds mijn rij kleren ook al moest ik toen ook niet rijden want vind dat gewoon het makkelijkste zitten in de stallen ;)

het is toch oke om gewoon met rijbroek, rij sokken en dan stalschoenen te gaan ook al moet ik niet rijden? wil gewoon niet de verkeerde indruk geven van "he ik wil ook wel rijden he''" maar vind mijn rijbroek gewoon het makkelijkste voor te dragen daar

Janine1990

Re: wat dragen als groom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:03

Persoonlijk zou ik dat niet op zo'n eerste dag doen... Gewoon een lekker zittende broek en fijn shirt.
Een rijbroek zit ongetwijfeld fijn, maar geeft in mijn ogen een verkeerde indruk.

Verplaats je eens in je baas... Straks denkt die: Goh, die heeft het hoog in de bol!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:05

Ik droeg altijd een oude spijkerbroek en stalschoenen.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:09

Op een stal zie ik altijd iedereen die er werkt in rijbroek lopen. Een keer iemand gehad die altijd een spijkerbroek droeg plaats van rijbroek.
Ik denk niet dat je daar een rare indruk mee wekt, bijna iedereen doet het immers. ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:10

Tomorrow schreef:
Op een stal zie ik altijd iedereen die er werkt in rijbroek lopen. Een keer iemand gehad die altijd een spijkerbroek droeg plaats van rijbroek.
Ik denk niet dat je daar een rare indruk mee wekt, bijna iedereen doet het immers. ;)

En zo ken ik ze alleen maar in spijkerbroek. :=

TS; trek iets aan wat écht vies mag worden en wat lekker zit

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:11

Gewoon waarin je, je lekker voelt.
Ik neem aan dat je toekomstige baas ook wel "weet" waarin de gemiddelde groom loopt.
De 1 zal dus in spijkerbroek lopen, de ander in rijbroek.
En in rijbroek hoeft het er echt nog niet uit te zien alsof je meteen wilt rijden ;)
Als je tenminste niet met rijlaarzen/chaps en cap aan komt zetten..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:11

Ik ben al jaren groom, en heb altijd mijn rijkleren aan terwijl ik op mijn werk niet rij. Maar na het werk ga ik wel meteen mijn eigen paarden rijden, dus dan vind ik het wel zo makkelijk, en buiten dat vind ik werken in rijkleding ook veel fijner. Je moet aantrekken wat je zelf fijn vind. Als je je er ongemakkelijk bij voelt kan je altijd nog zeggen dat je na je werk zelf meteen gaat rijden. ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:12

Ik droeg altijd gewoon een oude spijkerbroek, bergschoenen en iets van een simpel shirt. Als ik niet hoef te rijden ga ik ook niet in een rijbroek lopen. Maar doe gewoon waar je je prettig in voelt.

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 16:15

@siskeh nee het zal gewoon een rijbroek worden met stal schoenen onder en zeker gaan cap mee ;)

@_Zsazsa_ ja ik vind rijkleren ook fijn zitten en was eigenlijk ook van plan direct naar het werk naar mijn eigen paard te gaan (staat niet zover daar vandaan)

en buiten dat ik draag normaal amper broeken, heb vooral kleedjes en mijn laatste goed zittende jeans is verleden week gescheurd! anders zou ik nog wel in mijn jeans zijn geweest (en heb nog geen goesting gehad voor een nieuwe tegaan ;) ) en goh loop als ik ben gaan rijden ook thuis bijna heel de dag in mijn rijbroek rond die zit ook zoveel keer beter dan mijn jeans ;)

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:11

Voor een professionele indruk kun je beter spijkerbroek, stalschoenen/jodpurs, simpel shirt of sweater dragen dan je rijbroek. ;)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:16

Vooral als je het eerste week is zou ik ook niet je rijbroek aantrekken. Ik snap dat het fijn zit (lijkt mij ook fijner dan in een spijkerbroek te werken), maar je kunt wel de verkeerde indruk achter laten inderdaad.
Succes met je eerste dag morgen!

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:20

Ga in je spijkerbroek en neem je rijbroek mee. Tijdens je voorstelrondje zie je gauw genoeg hoe je collega's zijn gekleed. Succes en veel plezier met je stage.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:23

Sorry maar waarom wek je gelijk de indruk dat je wilt rijden als je een rijbroek aan trekt? Ik denk zo helemaal niet, en kan me ook niet voorstellen dat een baas zo zal denken. Ik werk ook in een rijbroek, maar heb gewoon stalschoenen eronder. Ben is op een internationale springstal geweest en daar zag ik ook iedereen in rijbroeken lopen. Is maar net hoe je er zelf over denkt. Ik trek mijn spijkerbroek ook naar de paarden aan, maar ze zijn me net toch wat te netjes om erin uit te mesten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:16

Ik heb jaren op een stal gewerkt en daar droeg ik gewoon een gemakkelijke broek en stalschoenen. Je kan ook steeds je rijbroek meenemen en vragen of ze het erg vinden dat je die draagt, dat die gewoon gemakkelijker zit?

Kimbiiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:07

Ik zou een hemdje en een rijbroek aandoen, maar niet te wedstrijderig of te ongemakelijk je moet je er nog steeds gemakkelijk in voelen héé (; x

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:18

ik zou gewoon datgene aantrekken waar jij je het beste in voelt. Je krijgt al genoeg nieuwe dingen te zien en te horen om je onzeker over te gaan voelen dat je gewoon kleding aan moet hebben die lekker zit.
Ik zie persoonlijk liever een stagiaire in een hele rijbroek dan in een kapotte spijkerbroek of in een rok.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:21

Als het op de manege was droeg ik gewoon rijkleding. Voor als ik het paard van vriendin ging uitstappen als zij prijs ging ophalen, en gewoon omdat die broek toch al vies is :+
Als het ergens anders is draag ik gewoon een spijkerbroek. Maar wel altijd mijn stalschoenen eronder. Maar het staat echt niet raar hoor als je in je rijkleding komt. :D

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:00

Tessake schreef:
het is toch oke om gewoon met rijbroek, rij sokken en dan stalschoenen te gaan ook al moet ik niet rijden? wil gewoon niet de verkeerde indruk geven van "he ik wil ook wel rijden he''" maar vind mijn rijbroek gewoon het makkelijkste voor te dragen daar

dat heb ik ook heel vaak :P als ik een keertje naar stal ga om klusjes te doen loop ik ook gewoon in rijbroek en laarzen rond, maar ik voel me wel een beetje zo :o

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:49

Janine1990 schreef:
Persoonlijk zou ik dat niet op zo'n eerste dag doen... Gewoon een lekker zittende broek en fijn shirt.
Een rijbroek zit ongetwijfeld fijn, maar geeft in mijn ogen een verkeerde indruk.

Verplaats je eens in je baas... Straks denkt die: Goh, die heeft het hoog in de bol!

ik vind dit persoonlijk bullshit... een rijbroek aan wil niet zeggen IK WIL RIJDEN!! als ik op stal ben draag ik ook gewoon een rijbroek met sokken en jodphurs! je bent met paarden bezig en dan is het niet zo gek dat je in je rijbroek loopt in mijn ogen... als je nou ook nog chaps aandoet en een cap meeneemt ofzo dan suggereer je pas van IK WIL RIJDEN, hint hint!! maar gewoon in een rijbroek met sokken en jodphurs/stalschoenen ofzo kan gewoon hoor!! je moet immers de hele dag druk aan de slag en als je dan een broek hebt die niet lekker zit dan heb je er flink de balen in...

succes!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:03

Ik werk ook altijd in rijbroek met daar stalschoenen onder.
Dat is nooit gezien als hint om ook te rijden. Het is wel zo handig als een ruiter vraagt om nog even het paard uit te stappen als er haast achter zit :)
Ik vind een rijbroek ook gewoon gemakkelijker zitten dan een jeans oid. Je moet je toch ook veel bukken ed. om te bandageren enzovoorts.
Doe gewoon aan waar jij je goed in voelt en als ze er iets van vragen kan je gelijk duidelijk maken dat het geen hint is oid. :)

Deniisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:10

ik zou aan trekken wat je lekker vind zitten en dan bergschoenen of stalschoenen
en een lekker re warme jas