Bucas smartex rain klemt aan nek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eef_juh

Bucas smartex rain klemt aan nek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:47

hey, heb vandaag een regendeken gekocht voor als het binnekort weer wat frisser en natter wordt. Het deken past maar alleen aan zijn nek lijkt het erg hoog te komen. Hebben nog mensen dit ervaren bij de bucas smartex rain? zou ik dan een maat groter nemen? Er moet in de winter ook nog een deken onder kunnen dus vrees dat het dan echt zal gaan spannen bij het grazen. wat zou ik best doen?

swatch

Re: Bucas smartex rain klemt aan nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:31

Je hebt tegenwoordig ook de big neck, voor paarden met een brede hals. Maar als de hals laag uit de borst komt, dan zal die ook niet lekker zitten. Ik had hetzelfde probleem, en ben overgestapt op rambo dekens met een V-sluiting aan de voorkant. Deze blijven beter liggen en klemmen niet aan de voorkant met grazen.

curly2day

Re: Bucas smartex rain klemt aan nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:34

Wij hebben van de bucas smartex altijd 1 maat groter.
Daarnaast zou de bigneck een goede oplossing zijn.
Heb nu de smartex rain met nieuwe sluiting en die sluit nog iets krapper dan die met met 2 sluitingen boven elkaar.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:48

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:52

Als je er een deken onder wilt doen, zou ik een maatje groter kopen. Hierdoor kan je inderdaad makkelijker een dikke staldeken onder doen. Ik gebruik de Bucas ook als "roldeken" als mijn paard even in de buitenbak mocht spelen. Dan hield ik de staldeken gewoon op en gooide ik er snel even een bucas op.
Heerlijke dekens, Bucas!
Goed waterdicht en dat is heel fijn als je paard hele dagen in de wei loopt. :-)

eef_juh schreef:
hey, heb vandaag een regendeken gekocht voor als het binnekort weer wat frisser en natter wordt. Het deken past maar alleen aan zijn nek lijkt het erg hoog te komen. Hebben nog mensen dit ervaren bij de bucas smartex rain? zou ik dan een maat groter nemen? Er moet in de winter ook nog een deken onder kunnen dus vrees dat het dan echt zal gaan spannen bij het grazen. wat zou ik best doen?

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 22:37

maatje groter he :) en de dame in de winkel nog zo zoeken naar een 175 cm gelukkig waren die juist binnen