Lotje is officiëel toegevoegd aan het EK-team junioren dat het volgende weekend aantreedt voor de Europese Kampioenschappen in Samur(Frankrijk).
Afgelopen weekend is ze in Luxemburg als hoogst geklasseerde Nederlandse toegevoegd.
In de kür was ze als 3e geïndigd met meer dan 73% achter ene Sprehe en nog een ander beiden uit Duitsland.
De bondscoach was zeer opgetogen maar wilde nog wat veranderingen in de kür hebben.
Nou was de huidige kür in 2 dagen gemaakt en die was aanvankelijk voor Indoor Brabant (afgelopen jaar). Lotje zou daar rijden met haar andere paard (Farao) maar die was geblesseerd geraakt 2 dagen voor de kür. Dus s'avonds nog 'even snel' een andere kür geschreven en vlug opgenomen (in het donker

Op IB werd ze 2e maar ze maakt zoveel progressie met dit paard(Fhillipo) dat ze al was toegevoegd aan het A-kader.
Afgelopen weekend in Luxemburg maakte de bondscoach nog een opmerking (haar laatste deel gaat ze weer terug van galop in draf) dat de galop en de muziek zoveel indruk maakte dat hij liever had dat de galop doorliep tot het eind.
Ook op haar protocollen in Lux. stond dat men de overgang 'jammer' vond.
Peters was ervan ovetuigd dat ze anders zeker had gewonnen.
Dus..... hard aan het werk want Zondag gaat de equipe naar Aachen voor een trainingskamp en dan moet de nieuwe kür klaar zijn, en daarna op naar Frankrijk!!!
Ik ben zo trots op die 'kleine' meid (ze steekt zowat een kop boven mij uit

Maak al küren voor haar vanaf haar ponytijd en ook daar was ze al heel succesvol.
Ik denk dat ik het volgende weekend in Frankrijk ben te vinden!!
Uit de paardenkrant:
Lotje Schoots en Fhillipo scoren hoog in Luxemburg
STRASSEN – Het internationale jeugdconcours in het Luxemburgse Strassen was afgelopen weekend het decor van de laatste observatiewedstrijd voor junioren en young riders dressuur. De messen werden geslepen en de prestaties waren dan ook zeer goed. Bij de junioren boekte Lotje Schoots met Fhillipo opvallende resultaten en Nederland bewees in een internationaal veld uitermate goed mee te kunnen draaien. In totaal reisden zes junioren af naar Luxemburg. De vijtienjarige Lotje Schoots werd twee keer tweede met Fhillipo (Kommandeur x Toronto) bij de junioren. In de afsluitende kür op muziek bezette de combinatie de derde plaats met een mooi percentage van 73,02%.