[PG] Arabische Hengst gezocht..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_X_HarrY

[PG] Arabische Hengst gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 18:07

Zaharo (SWI)

Naam Zaharo (SWI)
Stamboeknummer BA940026
Geslacht Hengst (H)
Kleur Bruin
Ras Arabische volbloed
Nationaliteit Zwitserland
Geboortedatum 08-07-94
Naam vader L. Arab Mohari
Naam moeder Zaza

"Harry" is 6 jaar lang mijn vriendje geweest en is toen verkocht vanwege tijdgebrek van de eigenaressen.
Natuurlijk heel spijtig, maar ook ik was mijn vriendje toen kwijt.
Na al eerder geprobeerd zo iets op het spoor te komen probeer ik het na een paar maandjes weer.
hopelijk met wat meer succes.

Wat ik weet is dat hij toendertijd naar Stal Doorstap was verkocht. Vanuit daar blijkt hij naar een meisje te zijn
gegaan die recreatief met hem zou rijden. Dat ik het enige wat ik ooit te horen heb gekregen.
Van Stal Doorstap hoorde ik dat ze mijn e-mail adres hadden doorgegeven aan de neiuwe eigenaren, maar heb
nooit wat gehoord.

Har kan misschien in tussen tijd geruind zijn, wat opzich niet nodig zou hoeven zijn.
Afbeelding
Afbeelding
http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-s ... 745180.jpg

Als je ook maar iets weet, laat dat aub weten..

dankje.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 27-08-10 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's toegestaan

Mii_X_HarrY

Re: [PG] Arabische Hengst gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 23:40

niemand?

Agnes4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:40

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 22:26

zit ik al.. ga ik ook maar weer eens een topic aanmaken..

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 17:20

schopje

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:49

Jeetje, het valt niet mee om hem terug te vinden, ik weet dat je er alles aan doet!!

Succes meis!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:37

En je kan niet gewoon vragen of je het mailadres van de nieuwe eigenaar kunt krijgen? En kan het ook niet zo zijn dat zij nog steeds de eigenaren zijn? Heb je een naam van de mensen? Evt zijn ze te vinden via hyves/facebook?

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:39

@ Threefingers: Thnx.. kan ik wel gebruiken :)

@ smeetjoew: Ze laten niks los. Het enige wat ik van de handelaar te horen kreeg was dat ze mijn email aan hen hadden gegeven. En later van de eigenaresse (waarvoor ik hem deed) dat hij naar een meisje was gegaan die recreatie met hem zou rijden. meer kreeg ik neit te horen... helasa

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 01:41

Hai,

hij staat inmiddels niet meer te koop bij Doorstap, maar misschien staat hij wel bij het kopje : 'nieuwe baas'.
Succes, ik weet hoe moeilijk het is om je paard terug te vinden en ook ik weet (uit ervaring) dat je weinig info krijgt van de handelaar

vypsa23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:54

ik denk wel waar die is...stal doorstap heeft mij dat ook belooft dat de nieuwe eigenaar contact zou opnemen maar zelf ook nix vernomen helaas:S mocht je willen weten waar ie heen is laat het me maar weten via mail ofzo ik kan je het adres wel geven(of hij moet weer door verkocht zijn)groetjes tamara

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:23

Dat zou heel erg mooi zijn als je weet waar hij is. Ik hoop het voor TS!

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 23:43

@ kimmie 88: hij is al vlot verkocht bij doorstap. hij heeft er denk net een maand of 2 gestaan en was der al weer af. Nu 7 a 8 maanden geleden. nog steeds niet bij nieuwe baas..

@vypsa23: heb je even een pb gestuurd

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:54

Mii_X_HarrY schreef:
@ kimmie 88: hij is al vlot verkocht bij doorstap. hij heeft er denk net een maand of 2 gestaan en was der al weer af. Nu 7 a 8 maanden geleden. nog steeds niet bij nieuwe baas..

@vypsa23: heb je even een pb gestuurd

Ik ken het. 'Mijn' paard stond nog geen week erop maar was (schijnt) na een paar maanden verkocht. Staat ruim 3, bijna 4 jaar later, nog niet bij de nieuwe baas

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:42

Zouden ze naar het buitenland gaan?

Misschien proberen met 1 van die meisjes/vrouwen die daar werken in contact te komen, of die daar gewerkt hebben...

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:15

@ kimmie88: Dat is inderdaad raar en vervelend.. Harry heeft een tijdje gereserveerd gestaan en was daarna van de pagina af.

@ ThreeFingers: Ook al gehad. 1 meisje dat er reed, reed voorheen ook op duindigt.. maar ook zei vertelde me precies hetzelfde als de eigenaren van stal doorstap :(

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:59

nog steeds niks..?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:49

Als hij als arabier hengst verkocht is met zijn AVS or BAPS (or eenderwelke Arabisch Stamboek) papieren dan moet er een verandering van eigenaar, verkoop overeenkomst EN import/export formulier aangevraagt zijn bij het Nederlands Stamboek (of BAPS enz).
Misschien een mailtje naar de (verschillende AV) Stamboeken met de vraag waar deze 'dekhengst' zich bevinden (?omdat je een dekking wil?).

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 17:23

Peterina: Harry is geen dekhengst. Harry heeft jarenlang op duindigt gelopen en recreatief gereden. Hij staat geloof ik niet ergens bij ingeschreven. althans, niet dat ik weet.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:51

Citaat:
Stamboeknummer BA940026

Je geeft zelfs zijn AV stamboeknummer aan dus is hij weldegelijk ingeschreven in een Arabisch Stamboek en heeft papieren!
Hij kan niet (wettelijk) verkocht worden als arabier zonder deze papieren en de nieuwe eigenaar is de nieuwe eigenaar niet als hij niet dusdanig is overgeschreven op hun naam. Dit allemaal ongeacht of hij nu nog hengst is, en of hij nu recreatief of sportief wordt bereden.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:19

Peterina schreef:
Citaat:
Stamboeknummer BA940026

Je geeft zelfs zijn AV stamboeknummer aan dus is hij weldegelijk ingeschreven in een Arabisch Stamboek en heeft papieren!
Hij kan niet (wettelijk) verkocht worden als arabier zonder deze papieren en de nieuwe eigenaar is de nieuwe eigenaar niet als hij niet dusdanig is overgeschreven op hun naam. Dit allemaal ongeacht of hij nu nog hengst is, en of hij nu recreatief of sportief wordt bereden.

Daar ben ik het niet mee eens ;) , zelf heb ik 2 paarden verkocht naar het buitenland aan particulieren die hobby matig bezig zijn met de paardjes, en de paarden niet over hebben laten schrijven op Baps papier(ze staan nog steeds op AVS papier), als eigenaar zijnde ben je niet verplicht om je in te schijven bij een ander stamboek(kost nl erg veel centjes, en als je toch geen plannen hebt kwa rijden of showen zien veel mensen hier het nut niet van in). Een overschrijving van een stamboekpapier op naam geldt niet als rechtmatig eigendomsbewijs, een aankoopcontract dat is wel rechtsgeldig.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:55

Het gaat hier wel over een arabier en volgens de wetten en regels van de arabier wereldtje zijn er bepaald procedures die doorgelopen moeten worden.
Ik weet wel dat als de nieuwe eigenaar ooit ! iets met deze paard wilt doen dat verbonden is aan het AV, van welke land dan ook, dan komt hij voor grote kosten te staan ivm het in order krijgen van de papieren. Logische wijze zou dit bij het verkoop moeten en kunnen gebeuren waardoor de kosten een stuk minder zijn.

Het lijkt mij zinvol om toch kontakt op te nemen met het AVS in Nederland en/of Belgie en daar navraag doen. Ook via het arabisch volbloed forum zou je een vraag kunnen doen.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:11

Peterina schreef:
Het gaat hier wel over een arabier en volgens de wetten en regels van de arabier wereldtje zijn er bepaald procedures die doorgelopen moeten worden.
Ik weet wel dat als de nieuwe eigenaar ooit ! iets met deze paard wilt doen dat verbonden is aan het AV, van welke land dan ook, dan komt hij voor grote kosten te staan ivm het in order krijgen van de papieren. Logische wijze zou dit bij het verkoop moeten en kunnen gebeuren waardoor de kosten een stuk minder zijn.

Het lijkt mij zinvol om toch kontakt op te nemen met het AVS in Nederland en/of Belgie en daar navraag doen. Ook via het arabisch volbloed forum zou je een vraag kunnen doen.

Dat heb je niet goed Peterina, zelf zit ik al een aardig tijdje in dit wereldje, en er is geen stamboek in de wereld die mensen kan verplichten om het paard in het land waar de eigenaar woont in te schrijven, is een vrije keuze nl.
Niet elke nieuwe eigenaar heeft nl zin, wanneer ze het paard voor recreatie doeleinden gebruikt telaten importeren en in te laten schrijven op naam, is nl best prijzig.
Het enige nadeel van niet laten registeren op naam, is dus net wat ik net al zei, dat je niet actief kan deelnemen aan shows of aan wedstrijden,maar die keuze ligt bij de nieuwe eigenaar zelf en niet bij de verkoper. ;)

Zolang het paard dus niet officieel overgeschreven is, kan je lang zoeken,maar kom je steeds weer uit bij de eigenaar die hem als laatste op naam bij het stamboek heeft laten registeren.

Wat wel dus kan, net wat je zegt, is een oproep doen op het av forum, in de hoop dat iemand weet waar het paardje zich bevindt.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:20

Klopt wat je zegt, maar ik denk dat we langs elkaar praten. Het is niet dat het stamboek je kan verplichten om het paard in te schrijven, ongeacht de land waar het paard of eigenaar zich bevindt, dat is zoals je zegt geheel vrijblijvend, maar om het te exporteren/verkopen naar het buitenland of zelfs binnen Nederland/Belgie hebt je wel een geldige paspoort nodig en een gezondheids attest. De vraag is waar deze paspoort uitgegeven is ... en indien van een arabisch stamboek, omdat het paard al stamboek geregistreert is, dan moet de nieuwe eigenaar vermeldt staan. Het is ook best mogelijk dat de nieuwe eigenaar deze overschrijvingskosten van een arabisch stamboek (welke niet min zijn) langs zich heeft gelegt en een gewone Equipas heeft aangevraagt (wat wettelijk niet mag maar dat zou zijn zorg wel zijn ;) ).
Als de TS ook gegevens zou kunnen krijgen van de chipnummer van het paard, kan ze ook de diverse databanks een opsporing doen.

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 15:46

Oke oke.. Die info die ik erbij gerstopt heb komt van het NDR.. Daar stond Har natuurlijk ingeschreven vanuit zijn koerstijd. maar daar staat soms ook bij welke eigenaar hij nu heeft, maar aangezien daar zijn aller eerste eigenaar bij stond en niet eens veranderd was toen hij naar die vrouw ging waarvoor ik hem reed denk ik ook niet dat het nu wel veranderd is.
Chip weet ik niet of hij die ooit gekregen heeft. Ga ik even achterna.