Petrie rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Srtha

Petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:40

Hallo,

Dit vind ik zo stom om te vragen, Maar aangezien mijn Lederen rijlaarzen van Mondoni kapot zijn gegaan. Is het weer tijd voor nieuwe rijlaarzen.
Nu had ik een paar petries gezien, maar nu kom ik er achter dat het omschreven word als een springlaars.
Maar wat is nou precies het verschil tussen een dresuur laars en een springlaars,
Wat je ziet is dat de springlaars veel mooier aansluit aan je enkels teminste de Glasglow. En aangezien ik erg smalle en dunne benen heb en ook nog eens hele korten,
Of is het de de cm in de boog dat het verschil maakt?
Sorry voor het domme topic, maar even wat vraagen voordat ik maandag iets koop haha.

Gr saritha

Miesjex

Re: Petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:41

Ik heb zelf petries.
En rijd gewoon dressuur ermee.
Heb ze van iemand over gekocht die ook altijd dressuur reed.
Zou het anders eigenlijk niet weten

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:44

Ik heb ook Petries maar je hebt ze in springversies, dressuur en veelzijdigheid. Van alles wat dus.
Ik rij zelf met de dressuur variant maar kan er ook prima mee springen en buitenritjes mee maken.
Gewoon je laten adviseren in de winkel en kijken welke jou het fijnst zitten :) Het zijn iig hele fijne laarzen! :j

Edit; kijk anders even hier: http://www.petrie.nl/
Laatst bijgewerkt door Jeanine93 op 26-08-10 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:44

met een dressuurlaars is de schacht en enkel veel losser dan bij een springlaars, die is veel meer aangesloten aan het been. maar dat wil niet zeggen dat je er niet mee kunt dressuren hoor, maakt verder niet zoveel uit, ligt eraan wat je fijner vind. de dressuurboog heeft er ook niet zoveel mee te maken, al zie je wel dat bij de dresuur de bogen ( soms ) hoger zijn.'
't is maar net wat je fijn vind.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:46

Glasgow zijn super laarzen voor mensen met korte benen. Ook voor de smalle kuit hebben ze fijne standaard maten. De dressuurboog zit er niet op, dus de boog zal ongeveer 3 cm zijn. Dit valt niet super op. Een dressuur laars heeft meestal een boog van 5 cm en die zijn ook in langere standaard maten. Dit komt omdat de beugels bij dressuur gewoon langer zitten. Maar dressuur rijden met springlaarzen wanneer je korte benen hebt is eigenlijk ideaal. Want je koopt de lengte die je normaal met dressuur hebt, maar hebt een mooie springlaars die meestal toch iets unieker zijn in vorm en kleur.

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:48

Oke toppi om te weten dat het niet zo heel veel eigelijk uit maakt. Ik ben aangesloten gewend, En vind het ook mooier dus we gaan maar gewoon lekker passen.:)

Heeft iemand ervaring met de Glasglows? Ik las ergens vaagjes dat de caoting heel snel los liet? Maar op de site zag ik niet echt staan dat ze met iets specaais gecoats zijn,

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:59

Zelf heb ik ook Petrie, en rij er ook gewoon dressuur mee.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:51

Ik heb de Hampshire, die is hetzelfde als Glasgow alleen zonder veter. :j
Het zijn mooie, fijne laarzen. Heb geen last gehad met inlopen. :n
Er zit inderdaad een coating op, maar als je de laarzen gewoon goed verzorgd en er netjes mee om gaat, dan gaan ze echt wel een tijdje mee hoor. :j

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:45

Ik heb ook de hampshire, alleen ik heb wel heel wat blaren gelopen met het inlopen haha :+

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:41

Ik heb de Glasgows.. ik rij er ook gewoon dressuur mee hoor ;)
Mag en kan best! Ze zitten heerlijk, vooral omdat ze stevig zijn bij de enkels en je er makkelijk in en uit komt!