Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Anne_mieke88 schreef:Heb inmiddels via een andere topic te weten gekomen dat er je ook voor spec/ bonen mee mag doen (om het maar even zo te zeggen)
Dat vind ik wel een heel goed idee
Ik ga maar eens BB proberen, ik ga uiteraard voor de ervaring en zelf vind ik springen helemaal niet zo leuk.
Ik wil springen omdat mijn paard er zoveel plezier aan beleefd.
Daarom is BB de beste oplossing.
Paardje blij want die mag springen, en ik blij want ik ga niet af
@ jolien: na de hindernis pakt ze de verkeerde gallop of ze maakt 2 sprongen en valt dan terug in de draf en galopwisseling kan ze niet

bumper schreef:Als je gaat starten in de winter, zou ik nog even wachten.
In de zomer is het namelijk een stuk groter en dan zijn de afstanden/bochten ook wat groter.
En waarom springen terweil je het zelf niet zo leuk vind?
Dan kun je thuis toch ook 1x per week springen, zo hoog als je wilt, in welk tempo dat je wilt
Het is natuurlijk wel leuk als je met een fries tussen al die springpaarden in de prijzen valt, zo had ik dat ook met mijn ex-verzorgfjord
44Myrthe44 schreef:Zeker niet vanuit draf doen.
Bij het parcours verkennen goed de galopsprongen tussen de hindernissen tellen, en bij het rijden ook steeds tellen.
Jij moet ervoor zorgen dat je paard goed uitkomt bij de hindernissen, paarden kunnen zelf geen afstanden inschatten.
afgelopen donderdag lijntje van 4 oxers neergezet. Hij kwam iets te hard in en voordat ik hem kon corrigeren kwam hij zelf al terug... En om zelf leren afstand in te schatten zal je toch ervaring moeten opdoen en je de eerste keren ook echt niet altijd uitkomen... het voordeel is dat het laag is en ze eigenlijk altijd kunnen springen.