Herfst/winter-perikelen: regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Herfst/winter-perikelen: regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 16:16

Een aantal maanden geleden is er bij mijn paard (een lichte vorm van) COPD vastgesteld. Dit is nu wel mooi onder controle, maar ik ben me toch wat zorgen aan het maken omtrent het herfst- en winterweer. Een typisch Belgische herfst gaat gepaard met regen en nog veel meer regen... :\ Ik wil niet dat hij doorweekt raakt, koud krijgt en weer begint te hoesten. Hij staat altijd hele dagen buiten en binnenkort ben ik ook weer werken en dus kan ik hem niet meer op stal zetten (zoals nu) als het begint te gieten.
Nu vroeg ik me af of het zinvol is om hem een (ongevoerde?) regendeken om te doen?
Maarrr... ik heb geen enkele ervaring met dekens. Mijn paarden hebben tot nu toe altijd dekenloos gelopen. Ik zou wel graag willen dat hij zelf nog een wintervacht heeft.
Dus: - regendeken: ja, nee? Zo ja, gevoerd of ongevoerd?
- met welk merk regendeken hebben jullie goede ervaringen?
- hebben jullie paarden zo'n regendeken altijd om? Of gaan ze ook nog wel eens 'puur natuur' de wei in? (mits het natuurlijk niet
regent)
- maken ze onder een (ongevoerde) deken zelf nog voldoende wintervacht aan?

Brand los! :)

Emese_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:59

Mijn pony heeft een gevoerde regendeken op.

In jouw geval kan je denk ik het beste een ongevoerde regendeken opdoen.
Ik heb namelijk gevoerd omdat mijn pony het snel koud krijgt door de combinatie
van regen en wind en niet zo veel gras meer op het land.

femke_harley

Re: Herfst/winter-perikelen: regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:22

Mijn tinker staat altijd zonder deken, maar sins 2 jaar heb ik een 0 grams regendeken gekocht, omdat ik vaak haar eerst wilde losgooien en dan pas ging rijden of als ik moest mesten stond ze aan het hek in de regen. Dus bij mij was het meer van ' als ik nog wil rijden en het regent doe ik hem op , zodat ze ook nog naar buiten kan ' als ik niet ga rijden laat ik hem gewoon af. En ze heeft nogsteeds een super dikke wintervacht keer op keer :=

Ik heb trouwens er één van amigo, super deken en de prijs viel mee, rond de 60/70 dacht ik.