Ik had een aantal vraagjes over een springwedstrijd, hopenlijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb 2 jaar geleden een winstpunt behaald in de B maar daarna mijn startkaart stopgezet. Ik wil dit jaar weer beginnen met dezelfde combinatie. Telt mijn winstpunt dan nog of moet ik opnieuw beginnen? Zou ik dan met die winstpunt van 2 jaar geleden mee kunnen doen aan een springwedstrijd?
Hoe hoog zetten ze de hindernissen als je in de B rijd en hoeveel moet je er ongeveer springen in de B?
oefenparcourtjes. meestal kan je kiezen tussen laag en hoog. Laag staat op 60/70 en hoog staat op 80/90. Bij de meeste springwedstrijden worden ze wel aangeboden. Als het een beetje mee zit mag je ook na 3 weigeringen doorrijden. Je doet dus niet mee voor prijzen maar wel een mooi opstapje voor als B nog te moeilijk is.
Daar kan ik dan gewoon het secr. voor opbellen of ze een BB aanbieden. En dan moet zij weten wat er mee bedoeld word?
Ik vind dit wel een top oplossing! Ik ga uiteraard voor de ervaring en kan de punten nit zoveel schelen:) Bedankt!
Weet jij misschien of een gewone springwedstrijd in de B in draf gereden mag worden? xx
vibabu
Geplaatst: 26-08-10 16:49
Dat mag wel, je red het alleen nooit binnen de tijd verder is het makkelijker om vanuit een lekker ritme te springen in galop dan vanuit een drafje.
edit: meestal staat het wel op startlijsten. als je daar op springwedstrijden zoekt dan staat er vaak B t/m ZZ en oefenparcours. Als het er niet staat zou je die vereniging even kunnen vragen.
Laatst bijgewerkt door vibabu op 26-08-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt
DaisyDarling
Geplaatst: 26-08-10 16:49
Je mag in draf rijden, maar wrschnlk haalt je paard de 1 meter dan niet & heb je tijdsoverschreiding.. Niet goed te doen dus..
vibabu
Geplaatst: 26-08-10 16:51
DaisyDarling schreef:
Je mag in draf rijden, maar wrschnlk haalt je paard de 1 meter dan niet & heb je tijdsoverschreiding.. Niet goed te doen dus..
Een paard kan heel goed vanuit draf springen hoor
Nibbit
Geplaatst: 26-08-10 16:51
Springen met een Fries kan best, maar 10 sprongen achter elkaar wordt wel moeilijk ben ik bang.. En in draf mag wel maar dan vind ik eigenlijk dat je nog niet klaar bent voor de echte wedstrijden