Welke winterdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Melanietje_

Welke winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 10:40

Hoi,

Ik ben op zoek naar een winterdeken maar dit is mijn eerste paard en heb dus ook nog nooit een winterdeken gekocht. Dus vroeg ik mijn af welk merk jullie adviseren, ik heb een paint horse die redelijk breed is dus ....

en ook waar ik op moet letten en misschien weten jullie ook een goede ruitersport zaak

ik ben al wat op internet aan het zoeken geweest en kom dan veel harry horse tegen is dit een goed merk

en rambo, qhp en weatherbreatha (weet niet of het zo goed geschreven is) lijken mij tot nu toe het geschikts omdat ik las dat deze voor wat bredere paarden kunnen, wat zijn jullie ervaringen
groetjes Melanie

viviandl

Re: Welke winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:58

vaak mag je ze wel passen als je bv een zweetdeken eronder legt. even gokken welke maat je nodig hebt en als ie breed is een maatje groter nemen. je kunt ook zelf de maat nemen, ruglengte. gewoon wel ff goed naar prijs kijken zit veel verschil in, ik vind Epplejeck fijne winkel en lokale winkel als die genoeg aanbod hebben. Niet te dik nemen, ik heb een regendeken voor in de herfst/voorjaar een ongevoerde maar wel met fleecevoering en een gevoerde winterdeken samen is echt fijne combinatie.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:01

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:26

Ik zou ook voor een horseware gaan, enige dekens waarbij mijn fries geen slijtplekken krijgt.

En waarvoor wil je hem gaan gebruiken, is hij voor binnen en buiten? Dan heb je een outdoordeken nodig. Staat het paard alleen binnnen? Dan is een staldeken genoeg.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:05

HAR-->SV.

Emese_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:40

Ik heb een staldeken van Harry's Horse. Zelf ben ik erg tevreden
en mijn pony ook, ze heeft geen schuurplekken bij de borst.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:17

helaas heeft mijn ene merrie daar wel last van bij hh men andere geen ervaring mee.! hangt mischien af van type paard. men merrie is vrij breed.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:29

Ik heb alle dekens van Wheaterbeeta en vind het ideaal.
Horseware vind ik ook erg fijne dekens, helaas past mijn haf ze niet op zijn borst (te krap)...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:26

Mijn QH heeft na vele merken (oa Rambo QH, Bucas) passen uiteindelijk de Weatherbeeta Freestyle, in alle diktes. Hij is ook breed en heeft maatje 190 (een tussenmaat van WB). Ligt perfect op de schoft (knelt absoluut niet), lekker ruim om het lichaam, lengte is goed en voor bij de boeg is ook ruimte genoeg. De achterhand valt ook mooi binnen de deken. ;) Zijn lange manen beschadigen ook niet bij de WB dekens. _/-\o_ Heb de Horseware Rambo QH ook liggen maar vergeleken bij de WB vind ik dat maar een ielig dekentje, ondanks dat de deken wel past, maar mooi valt deze echt niet. >;)

Informeer eens bij JosjeBE hier op bokt, zij bestelt wel eens in de UK dekens. Ik heb er ook een paar via haar.

chanel005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:06

vind de dekens van horseware altijd wel fijn

heb eens een bucas deken gehad maar die was heel snel gescheurd, dus niet zo sterk als ik dacht

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 06:42

ik heb bucas dekens voor mijn pony ik vind ze wel heel sterk (gemaakt van balistic nylon - waar kogelvrijevesten van zijn gemaakt) een stal shetlander heeft er afgelopen winter vol in gehangen et zijn tanden en er is nergens een scheur oid te bekennen ... zeer goed waterdicht en vinde de pasvorm super --- je hebt ook de big nek uitvoering voor bredere paarden

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:23

heb een pony van 1.56 die lang is en breed van voor
heb op haar een br outdoor model naam weet ik niet.
heb hem al 5 jaar en hij's nog steets perfect!
pony is een sloper daarbij te vertellen!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:29

Idd de Wheaterbeeta deken zijn echt heel erg fijn, ook het materiaal is heel goed (is bij mijn paard de 4e winter)

doei schreef:
Ik heb alle dekens van Wheaterbeeta en vind het ideaal.
Horseware vind ik ook erg fijne dekens, helaas past mijn haf ze niet op zijn borst (te krap)...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:32

Weatherbeeta freestyle bevalt mij ook erg goed :D