Ik zit nu met een bestwel groot probleem, ik heb nu iets meer dan 2 jaar een eigen pony.
Feno is een 14jarige kwpn merrie. erg sterk en heet met rijden. Als je haar aankan is het best een braaf beest

Het laatste jaar ging het eigenlijk heel goed, alleen ze is nu de laatste 3 maanden gaan steigeren...
Mijn instructrice is echt een topper. ze heeft precies zo'n zelfde paard dus kan me heel goed helpen. ze zij dat ze bij haar paard een natte spons op haar hoofd had gedrukt.
Ik heb dit dus meerdere keren gadaan maar het werkt echt niet. We zitten nu in een echte dip.. eergister heeft ze voor mijn privéles 11 keer ECHT RECHTOP gestaan !!
We gaan de laatste tijd vaak naar het bos en bij mij gaat het heel goed, alleen als we gaan stappen knapt er een draadje en draait ze helemaal door. De laatste 3 keer ging dit al veel beter. Mijn moeder wil ook binnenkort het buitenrijden weer op gaan pakken allen ze heeft een grote klap gemaakt met haar verzorgpaard (vinger gebroken, fout van HA dus komt niegt meer goed. Niet veel kracht in rechter hand) Feno loopt echt werkelijk altijd met heer oortjes naar voren
maar als haar verzorgpaard dat deed kwam er gedonder aan, ze vind dit dus erg spannend en feno is een gevoelig dier dus word dan helemaal hyper. we gaan nu vaak rondes van een half uur door het bos en dan ik ernaast op de fiets om mijn moeder aanwijzingen te geven. Gaat op dat rondje supen goed en me moeder is al 3 keer zelf dat rondje gereden zonder mij. dat ging super goed. Steigeren mag ze dus absoluut niet !! maar er is werkelijk niks aan te doen en ze steigert werkelijk om de kleinste dingen. halthouden kan ze absoluut niet!! (alleen op 2 benen
)hebben jullie andere ideeën ? ik ben echt op..
Sorry voor dit warrige verhaal maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen

_
Xfeno01X
)