24/7 buiten deze winter / dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

24/7 buiten deze winter / dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:06

Vraagje.
Is het 'sielugh' als ik mijn warmbloedpaard aankomende winter permanent in de weide laat staan?
Er is hier wel stallingsmogelijkheid, maar de meeste paarden hier blijven gewoon buiten.
Bovendien is mijn paard geen stalliefhebber en kan ik niet elke dag langs om hem smorgens op het weiland te laten en s'avonds binnen te halen.
Hoeft hij dan een zwaar deken op?
Ik twijfel een beetje... paarden zijn natuurlijk niet van suiker maar aan de andere kant wil ik het beste voor hem.
Wat denken jullie?

Splash_

Re: 24/7 buiten deze winter / dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:08

Helemaal niet zielig, juist heerlijk voor een paard als hij 24/7 buiten mag staan. Hij heeft geen deken nodig, maar wil je dat wel dan kan dat natuurlijk.

Die van mij heeft 24/7 een 200 grams gevoerde deken op. Als het erg koud is krijgt hij daar een halsstuk bij op. Gaat prima zo! Succes ermee.

boendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:16

Mijn warmbloed staat al 6 jaar 24/7, zomer en winter buiten en ik doe het ook nooit meer anders. Is de beste beslissing ooit geweest. Een deken krijgt ze vrijwel nooit op, een natte deken is erger dan geen deken. Als het kouder wordt dan -10 graden of zo, dan wel, of ze gaat een nacht naar binnen. En paard voelt zich er 1000% beter door, is sindsdien veel relaxter en ontploft niet meer.
Als je dit wilt doen, moet je er wel nu ongeveer mee beginnen, zodat hij tijd heeft zich aan te passen voor de winter.
Ik zou zeggen: meteen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:19

Niks zieligs aan zou lang je het maar in de gaten houdt. Mijn warmbloed is in ieder geval niet zielig. Hij krijgt voldoende ruwvoer en echt waterdichte dekens op, maar geen dikke zolang hij niet geschoren wordt.

Ik vind het achter de hand hebben van een deken wel een must, mocht het ineens te koud worden, paard teveel afvallen of als je al dekens gebruikt één kapot gaan, dan heb je eventueel nog een deken. Goed waterdichte dekens, met een hoger hals tegen in regen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:20

Leuk om deze reacties te lezen.
Hij staat al sinds ik 'm heb (eind april) buiten, hij is er wel aan gewend dus, alleen weet ik niet hoe hij stond bij de vorige eigenaar.
Ik wil graag met dekens opbouwen om een berenvacht tegen te gaan.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:21

Judith_ schreef:
Niks zieligs aan zou lang je het maar in de gaten houdt. Mijn warmbloed is in ieder geval niet zielig. Hij krijgt voldoende ruwvoer en echt waterdichte dekens op, maar geen dikke zolang hij niet geschoren wordt.

Ik vind het achter de hand hebben van een deken wel een must, mocht het ineens te koud worden, paard teveel afvallen of als je al dekens gebruikt één kapot gaan, dan heb je eventueel nog een deken. Goed waterdichte dekens, met een hoger hals tegen in regen.

Goeie tip!
Morgen komen mijn eerste 2 dekens persoonlijk geleverd aan huis haha.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:23

let er idd wel op, dat de dekens echt waterdicht zijn.
voor hevige stort buien en sneeuw etc.
van een natte deken worden ze wel koud,ziek

ben zelf fan van bucas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:26

Ik heb ook Horseware dekens, omdat ze elke winter weer gewoon 100% waterdicht blijven en wat hoger sluiten waardoor er niks in regent :)

sabien70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:35

Hoi

DOEN !!!!

Een paard kan zich prima redden met zijn wintervachtje hoor, dekens zijn alleen maar lastig.... als de deken niet meer waterdicht is staat het arme beest te bibberen van de kou...

De paarden bij mijn zus (kwpn en oldeburger) staan zomer en winter 24/7 buiten, de inloopstal is alleen geliefd in de zomer overdag, om beschut te staan voor de dazen en horzels!!!

Sabien

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:37

Mijn warmbloed staat ook in de winter 24/7 buiten hoor!

Vind ze heerlijk! Ze is nog nooit ziek geweest alleen een beetje verkouden, maar een deken achter de hand hebben is wel handig, in principe heb je die niet nodig, maar voor de zekerheid..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:34

Gewoon lekker doen :j Mijn paard is afgelopen jaar naar 24/7 naar buiten gegaan met die hele erge kou. Ze stond toen onder een 400 grams, en was geschoren dus heb er op dat moment nog een 200 grams bij gedaan (het was -10 de eerste nacht) en daarna gaan afbouwen. Mijn dekens van vorig jaar zijn kapot getrokken, ik heb voor dit jaar een Rambo deken en dan heb ik max 400 grams. Maar scheren ga ik niet meer doen, dat vind ik toch net een beetje te eng als ze zo buiten staat.