Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Judith_ schreef:Niks zieligs aan zou lang je het maar in de gaten houdt. Mijn warmbloed is in ieder geval niet zielig. Hij krijgt voldoende ruwvoer en echt waterdichte dekens op, maar geen dikke zolang hij niet geschoren wordt.
Ik vind het achter de hand hebben van een deken wel een must, mocht het ineens te koud worden, paard teveel afvallen of als je al dekens gebruikt één kapot gaan, dan heb je eventueel nog een deken. Goed waterdichte dekens, met een hoger hals tegen in regen.
Mijn paard is afgelopen jaar naar 24/7 naar buiten gegaan met die hele erge kou. Ze stond toen onder een 400 grams, en was geschoren dus heb er op dat moment nog een 200 grams bij gedaan (het was -10 de eerste nacht) en daarna gaan afbouwen. Mijn dekens van vorig jaar zijn kapot getrokken, ik heb voor dit jaar een Rambo deken en dan heb ik max 400 grams. Maar scheren ga ik niet meer doen, dat vind ik toch net een beetje te eng als ze zo buiten staat.