Mijn paard heeft de vervelende gewoonte, dat wanneer het tussenschot van onze 2paardse trailer toe is, te gaan hangen. Hij kan zijn evenwicht dan bijna niet houden, begint te kappen en gaat met zijn volledige lichaam hangen tegen het schot of tegen de muur.
Dit doet hij al sinds ik hem kocht, waarschijnlijk omdat hij in de jaren voor hij bij mij kwam enkel in een vrachtwagen stond (horizontaal dus) en nu verticaal moet staan

We hebben er nooit echt een groot probleem van gemaakt, omdat ik maar 1 paard heb, hebben we het tussenschot opzij gezet, dus dat hij een soort van brede driehoek heeft om te staan. En dan is hij een mak lammetje

Maar nu ik er over na denk is het soms wel vervelend. Ik kan bijvoorbeeld niet samen met een vriendin ergens gaan rijden, omdat mijn paard niet met een ander op de trailer kan staan (dan kan het schot niet open). Of in de toekomst zou ik misschien een B vrachtwagentje willen, want dat is veel handiger als een trailer. Maar daar kan hij dus niet in staan (verticaal).
Ik vraag me af of ik hem bijvoorbeeld eens niet kan laten helpen door iemand anders. Want zelf heb ik geen echt idee hoe ik dit zou kunnen oplossen, de 'trukjes' helpen niet echt ( schot altijd beetje dichter doen, kriebelende dingen aan het schot hangen,...). En ik geef eerlijk toe dat ik niet altijd de tijd en het geduld er voor heb, dan doe ik hem liever even weg naar iemand die het echt super met hem doet, dan dat ik het half doe

Bestaan er mensen die mij hier bij zouden kunnen helpen ? Emiel Voest of iemand in die aard ? Of andere tips ?
Alvast bedankt!