Contract bij verhuur box

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CD28

Contract bij verhuur box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 10:41

Ik heb langere tijd met mijn paarden op pensionstallen gestaan maar nooit ergens een contract of zoiets hoeven tekenen. Nu heb ik mijn paarden aan huis en wil ik enkele boxen gaan verhuren.
Zelf denk ik dat het wel verstandig is om iets op papier te zetten. Je weet tenslotte maar nooit. Maar wat zet je er dan in?
Heeft iemand misschien een voorbeeld contract?

Alvast bedankt voor jullie hulp

fanci_mike

Re: Contract bij verhuur box

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:54

Prijs, aangeboden facilitaire zaken, evt voer, opzegtermijn, dat soort zaken staat er meestal in. Je zou er ook in kunnen zetten wanneer jij mag besluiten een vee-arts te laten komen en dergelijke. Om te beginnen. Je kan het net zo uitgebreid maken als je zelf wil, maar kaart vooral zaken aan waarvan je denkt dat andere mensen er wel eens flexibel over zouden kunnen denken.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:54

Ik verhuur 1 box, heb daarvoor geen contract opgesteld, maar ik heb afspraken over: welke tijden wel/niet op stal (vanaf ochtend tot avond met uiterste tijden), rust op stal (iets over dat iemand meenemen mag maar dat dat niet tot overlast leidt, tot picknicken een halve dag bij jou omdat het zo mooi weer is, enz.), al dan niet zelf voeren en opstrooien en hooi geven, max. hoeveelheid stro (bijv. redelijkerwijs), geven van wormenkuren -dat kun je zelf doen of de eigenaar laten doen, maar omdat sommige mensen daar erg laks mee zijn en het belangrijk is voor je weiland dat het wel gebeurt kan jij het doen, dan weet je zeker dat ze ze gehad hebben). Wie zet ze in het land, wanneer wel en niet. Wat is wel/niet mogelijk qua bodembedekking in de box en qua voer.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:29

Ik zou in een contract alleen de belangrijkste zaken zetten die hoogstwaarschijnlijk niet zullen veranderen. Dus afspraken zoals huurprijs en voorwaarden voor verhoging (wanneer, waarop gebaseerd, etc), opzegtermijn e.d..
Zaken zoals voer, mesten, wormenkuren, enten, wanneer wel/niet een DA te bellen etc. zou ik eerder in een huishoudelijk reglement opnemen. Wanneer dat de situatie verandert is dat makkelijker aan te passen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:17

En zet er ook iets in wat voor maatregelen je gaat nemen als iemand de stalhuur onverhoopt niet betaald, kan je een hoop ellende schelen nl.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:19

Wij hebben voor alle diensten contracten op laten stellen door een Hippisch Advocaat icm. met mijn moeder! Een echte aanrader!!