Gietvloer vervangen in paardenvrachtwagentje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamtam

Gietvloer vervangen in paardenvrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 13:41

Ik heb een al wat oudere 2 paards paardenvrachtwagen.
Door de vorige eigenaar is een paar jaar terug de gehele bodem vervangen en zij hebben hier een gietvloer overheen laten leggen. Jammer genoeg is deze kwalitatief erg slecht en begint deze scheuren te vertonen. Het lijkt er gelukkig op dat de bodem eronder nog in goede staat is, maar dat moet natuurlijk ook zo blijven. Om deze reden wil ik de oude gietvloer eruit halen en er een nieuwe laag overheen laten leggen.
Inmiddels heb ik al met een aantal trailerhandelaren contact gehad en er blijken nogal grote verschillen in de prijs te zitten. Voor mij is niet inzichtelijk of dit ook echt een verschil in kwaliteit betekent, omdat ik er simpelweg geen verstand van heb.
Daarom: is een gietvloer over de bestaande houten bodem laten leggen verstandig, of zijn verlijmde rubber matten beter en hebben jullie ervaring met bepaalde bedrijven die deze vloeren leggen? Als jullie ook een kleine prijsindicatie (desnoods van de kosten in een trailer) hebben, graag! Ik hoop dat ik met jullie keuze toch een weloverwogen keuze kan maken...

Alvast bedankt!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:09

een heel oud topic maar ik vraag mij toch af of mensen nog tips hebben?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:30

abcde schreef:
een heel oud topic maar ik vraag mij toch af of mensen nog tips hebben?

Jawel, niet aan beginnen........

abcde

Re: Gietvloer vervangen in paardenvrachtwagentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:56

Oke maar aan dit antwoord heb ik weinig natuurlijk, waarom niet en hoe kan ik mijn hardhouten bodem dan toch beschermen tegen mest en urine?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:06

Botenlak/jachtlak gebruiken, dat heb ik ook op mijn houten trailervloer gedaan.
Een losse rubbermat op het sta gedeelte leggen en die kan je dan na het vervoer eraf halen om eronder ook goed te laten luchten.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:07

Niet alleen de rubber vervangen, ook de bodem dan...
Wij hebben een rubberen mat gelegd met speciale lijm en rondom afkitten zodat ze waterdicht is.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:53

Neem anders eens contact op met Gap op bokt. Zij is van Zuidzijde trailers en altijd bereid om iemand te helpen of te voorzien van informatie. Zelf zou ik er niet zo'n fan van zijn om alleen de gietvloer te vervangen, je weet niet in hoeverre er al vocht door je oude gietvloer is gekomen, wat je vervolgens opsluit met een nieuwe gietvloer...

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 17:30

Wij gebruiken speciale meetapparatuur om het vochtgehalte in de vloer te meten. Als dit niet te hoog is kan er zonder problemen een gietvloer op aangebracht worden. De vloerplaat moet wel blank geschuurd worden voor een optimale hechting.

Prijsindicatie voor een rubber gietvloer is circa 75 euro p/m2 incl. BTW

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:58

thanks voor alle tips! ik ga er mee aan de slag.