Onveilige cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_Amant

Onveilige cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 17:46

Hallo allemaal ;),
Ik heb een gewone, normale en goede cap.. Maar ik heb `m per ongeluk van de trap aflaten vallen, en daarvoor had ik hem ook nog eens buiten op straat laten vallen :(..
weet iemand als me cap nog wel veilig is|? Ik rij nu op een paard die pas een keer even wou kwaad doen ;).. Maar ik ga over een week naar een andere manege met wat wildere paarden :D dus wil ik wel goed voorbereid zijn. daarom dus vraag ik het maar even.. :Y)

Doei
Xx *D

Cassagrande

Re: Onveilige cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:19

Tja hij hoeft maar net verkeerd terecht gekomen zijn toen hij van de trap stuiterde. Ik voor mij koop dan een nieuwe. Maar dat is hoe ik denk.

daniellegijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:19

Ik denk eigenlijk ook wel dat het verstandiger is om een neiuwe cap te kopen. Er kan door zo'n val makkelijk een barstje in zijn gekomen, en die hoef je neit eens te zien.

Ezzie110196

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:19

kijk sowiezo even na of je zelf geen deuken of iets wat kapot is kan voelen. eigenlijk moet je de cap na een val van je paard vervangen maar zo hard lijkt mij niet dat hij van de trap af gestuiterd kan zijn. maarja veiligheid boven alles.. xx

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:21

tsja dan had ik al zo'n 100 nieuwe caps moeten kopen :') hahaha.

je kunt hem altijd even laten nakijken bij een ruiterwinkel ;) maar je hoeft echt niet direct een nieuwe te kopen! :n
wordt dan wel erg prijzig!
dan kan iedereen wel roepen, het is voor je eigen veiligheid, maar gewoon een x uit je handen laten vallen is wat anders als dat je keihard
van je paard stuiterd op je hoofd ;)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:22

Even laten nakijken bij een ruitersport zaak.
Zou wel erg prijzig worden, een cap is gemaakt om harde klappen te krijgen ;) maar een deuk hoort ook weer niet! even na laten kijken dus.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:23

Hallo,

Ik denk dat je cap niet meer veilig is nu. Het kan zijn dat er aan de buitenkant niets te zien is, maar dat er aan de binnenkant toch wat gebroken/gescheurd is. Heb mijn cap ook twee keer laten vallen en heb toen een nieuwe gehaald omdat ik geen risico wilde lopen. Wel balen natuurlijk, want het wordt er niet goedkoper op. Maar aan de nadere kant, als je een keer valt wil je toch goed beschermd zijn. Dus ik zou een nieuwe halen als ik jou was.

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:11

ik zou een nieuwe cap kopen, een cap is namelijk gebouwd om een klap op te vangen, daardoor gaat hij zelf kapot, dit kan je niet zien, maar als je hem blijft dragen, en je valt een keer op je hoofd, bestaat er een erg grote kans dat hij je hoofd niet meer beschermt...

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:58

Als hij kraakt als je hem beweegt dan zit er iets niet goed!

Kijk er goed naar, veilegheid gaat voor alles, ik reed ook heel erg lang met een onveilige cap vanwege een val.

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:03

Ik zou een nieuwe kopen als hij echt hard gevallen was!

mollypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:54

Kopen jullie echt elke keer een nieuwe als je je cap laat vallen? Dan mag ik wel een geldboompje planten! Misschien niet het 'correcte' advies, maar ik zou even kijken of je beschadigingen ziet en 'm anders lekker blijven gebruiken.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 00:37

mollypaardje schreef:
Kopen jullie echt elke keer een nieuwe als je je cap laat vallen? Dan mag ik wel een geldboompje planten! Misschien niet het 'correcte' advies, maar ik zou even kijken of je beschadigingen ziet en 'm anders lekker blijven gebruiken.

Fijn advies! een cap is opgebouwd uit lagen polystireen, dat zit verwerkt in verschillend lagen, je ziet aan de buitenkant en aan de binnenkant dus niet of hij kapot is of niet.
Geloof me hij kan echt zwaar beschadigd zijn zonder dat je maar iets ziet!
Ik heb zelf eens een cap gesloopt na een goede val, had een nieuwe gekocht en wou toch weten hoe hij er van binnen uitzag. Toen ik hem opende leek het wel een puzzel! Al het polystireen was gescheurd/gebarsten en zelfs op sommige plaatsen verpulverd.
Nee voor mij gewoon een nieuw cappie als ik val!

In jou geval is hij goed gevallen, ik zou het zeker niet meer aandurven!

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 07:46

mollypaardje schreef:

Wat is dit nu voor een advies? Als deze zo hard gestuiterd is, zoals TS aangeeft, kun jij van de buitenkant niet zien of deze kapot is of niet. Je zou idd naar een winkel kunnen gaan en deze na laten kijken. Maar of zij het dan weten? Denk het niet. Veiligheid staat boven alles.

Als je de cap gewoon uit de hand laat vallen (heel klein stukje) dan zou ik het ook niet doen. Al weet je dan eigenlijk ook niet of ie niet verkeerd is terechtgekomen. Maar zoals jij het stelt kun je net zo goed zonder cap rijden. Net zo onveilig.

Criss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 08:45

Ik zou niet zo snel een nieuwe cap kopen, maar je kan zelf wel beoordelen hoe hard hij gevallen is.. bij twijfel zou ik toch een nieuwe gaan halen. Misschien kan je er iemand in de winkel naar laten kijken? Misschien hebben deze mensen er meer verstand van?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:01

Je hoeft echt nog geen nieuwe cap kopen hoor ;) Ik leg mijn cap altijd op de bakrand, maar mijn paard heeft duidelijk nooit zin om te rijden, dus hij duwt mijn cap eraf :P Hij is echt al 100 keer gevallen ofzo!! En rijd er nog steeds mee. Nu moet ik wel zeggen, dat mijn paard echt niks doet. Is nog nooit ergens van geschrokken :P

Maar zoals jij het aangeeft denk ik wel dat je nog kan rijden hoor ;) Zo'n ding bescherm je niet voor eeuwig ;)

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:10

even je cap heen en weer schudden, als je iets hoort rammelen dan is hij kapot (a)
verder goed controleren of er binnenin niks gescheurt is enz.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:56

veiligheid voorop. Ik zou een nieuwe cap aanschaffen.