Ik heb echt geen geluk met mijn paardjes.
Sinds kort heb ik nu een verzorgpaard waar ik alles mee mag doen.
Eerst deed ik er veel dressuur mee maar om voor wat afwisseling te zorgen wou ik ook met hem vrijspringen en wat grondwerk doen.
Nu heb ik nog nooit met hem onder het zadel gesprongen dus wou ik het eerst vrij proberen om te zien hoe hij het doet en ik heb het dan ook rustig opgebouwd met eerst over balkjes lopen enzo.
Maar dit ging echt moeilijk, ik ben heel lang bezig geweest om hem aan te leren dat hij over de balkjes moest lopen ipv erop en dus zijn coördinatie te gebruiken. Toen dat wat beter ging ben ik begonnen met wat hoger te gaan, zo'n 20cm denk ik maar nu geraak ik echt niet vooruit.
Hij gooit telkens het balkje eraf of trapt erop. Ik krijg hem ook nooit aan de goeie snelheid, ik heb zelfs eens met de zweep achter hem gezeten maar tegen dat hij bij de hindernis komt is hij al weer in stap of draf ookal is het maar een kort eindje.
Verder is het ook geen zo'n slim paardje en is mijn shet veulen nog slimmer dan hem.
Als ik hem bijvoorbeeld aan het borstelen ben en hij moet opschuiven omdat ik anders niet aan hem kan dan snapt hij maar niet dat als ik hem wat duw met mijn hand tegen zijn schouder of bil dat hij moet verplaatsen, neen ofwel loopt hij de andere kant uit en loopt hij mij omver ofwel blijft hij gewoon staan.
En als ik hem met de clicker wat dingen wil trainen en aanleren zoals dingen aanraken is het enige wat hem interesseerd en snapt de snoepjes in mijn zak. Hij snapt dus niet dat hij moet werken ervoor.
Het enige wat hij eigenlijk tot nu toe kan is stilstaan op comando en ik ben eigenlijk al een hele tijd met hem bezig.

Soms raakt mijn gedult echt op.
die titel, en dan de manier waarop je je verhaal neer zet.