dressuur rijden met GPA speedair cap??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickynicole

dressuur rijden met GPA speedair cap??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 11:32

Ik ben op zoek naar een nieuwe cap. Ik heb nu een GPA titanium waar ik redelijk tevreden mee ben. De pasvorm is goed en na een val heb ik geen last van mijn hoofd. Nadeel is dat ik tijdens het rijden veel zweet. De binnenkant van de cap is dan zeiknat. Na bijna 2 jaar is de stank niet meer te harden :o .

Ik zou graag jullie mening willen weten over het eventueel aanschaffen van een speedair van GPA. Ik denk dat deze cap meer ventileert waardoor ik minder last heb van zweten tijden het rijden.

Het doel van de cap:
- ik heb mijn cap ALTIJD op met rijden dus draagcomfort is belangrijk;
- ik rij iedere dag min. 2 paarden;
- ik rij jonge paarden en probleem paarden dus bescherming moet goed zijn;
- ik wil de cap gebruiken voor zowel springen als dressuur (ook wedstrijden).

De titanium staat erg netjes wanneer ik een dressuurproef rijd. Ik kan een nette knot in mijn haar. Bij de speedair is dat niet mogelijk. Maar ik denk dat het draagcomfort van iedere dag trainen belangrijker is dan de netheid op wedstrijd.

Ik hoor graag je mening + ervaringen

Groetjes Evelien

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:34

Hou je titanium GPA voor de wedstrijden en koop voor doordeweeks een Speedair.
Dan heb je de "mooi" uitziende cap voor de wedstrijden, en de veiliger en meer ventilerende Speedair voor je normale gebruik.
En inderdaad, de Speedair zit wel fijner en zweet minder dan de ouderwetse GPA's.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:35

Dan gebruik je toch een Speed air voor thuis en de Titanium voor op concours?

TeeGee

Re: dressuur rijden met GPA speedair cap??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:37

Ik heb ook de Titanium en die doe ik als ie begint te stinken in een sopje en dan kan ie weer een tijd mee!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 11:38

zat ik ook aan te denken. Alleen moet ik de titanium effe laten maken. kinbandje is bij de aanzet losgeraakt bij mijn laatste val...

Is er iemand die met de speedair dressuurwedstrijden rijd? Ik zou graag eens een foto willen zien hoe dan je haar zit..

En aan de andere kant hoop ik zsm Z te starten en dan maar een hoedje op ipv cap :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:39

ik gebruik de speedair ook regelmatig op concours in de dressuuring.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 11:39

TeeGee schreef:
Ik heb ook de Titanium en die doe ik als ie begint te stinken in een sopje en dan kan ie weer een tijd mee!

Mag ik vragen hoe je dat doet? Gewoon de binnenkant effe laten weken ofzo?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:41

In de wasbak, lauw warm water en dan wat wasspul voor wol oid en dan met een nagelborsteltje de binnenkant goed scrobben. En dan goed afspoelen en laten drogen, dagje ongeveer.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:44

nickynicole schreef:
Is er iemand die met de speedair dressuurwedstrijden rijd? Ik zou graag eens een foto willen zien hoe dan je haar zit..

Mijn haar zit dan precies hetzelfde als het nu zit ...... ;)

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:52

Ik heb ook een speedair gehad, vond deze fijn zitten en kreeg er nooit z'n zweethoofd in. :+ De speedair vind ik ook voor dressuur kunnen maar dan wel met je haar onder je cap. Ik deed mijn haar altijd onder dat 'ding' aan de achterkant. Je zou je haar ook in een gewone vlecht of visgraatvlecht kunnen doen.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:56

Ik gebruik mijn speedair voor thuis en op concours (dressuur). Voor mij geen andere meer. Ik heb wel gekozen voor een effen versie, dus de metalen delen in dezelfde kleur als de rest van de cap.

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:57

Je zou inderdaad de ene cap voor wedstrijden kunnen gebruiken en de andere voor je trainingen, maar als je met je cap gevallen bent zoals je schrijft, lijkt het me beter om die cap sowieso te vervangen. Vooral omdat je schijft dat het kinbandje is losgeraakt, weet je natuurlijk niet wat de overige schade aan de cap is...

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:32

Karolien_ schreef:
Ik gebruik mijn speedair voor thuis en op concours (dressuur). Voor mij geen andere meer. Ik heb wel gekozen voor een effen versie, dus de metalen delen in dezelfde kleur als de rest van de cap.

Mag ik vragen welke kleur je hebt gekozen? Ik zat zelf te twijfelen tussen geheel zwart of zwart/grijs.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:34

Ik vind zwart-grijs mooier, maar dat is een kwestie van smaak.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:34

Annemuts schreef:
Je zou inderdaad de ene cap voor wedstrijden kunnen gebruiken en de andere voor je trainingen, maar als je met je cap gevallen bent zoals je schrijft, lijkt het me beter om die cap sowieso te vervangen. Vooral omdat je schijft dat het kinbandje is losgeraakt, weet je natuurlijk niet wat de overige schade aan de cap is...

Snap ik helemaal. Maar ik denk dat ik afgelopen half jaar wel iedere week 1x van een paard afgevallen ben. Daarbij natuurlijk niet altijd met mijn hoofd richting de grond of object. De laatste keer helaas met mijn hoofd tegen de afrastering van de bak en heb daarbij mijn cap verloren..

Dus met andere woorden als ik iedere x een nieuwe moet kopen als ik er naast lig dan wordt het een dure zaak. maar anderzijds is het voor mij dus DE rede om een goede cap aan te schaffen :D (of ik moet weer op bixie les)

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:36

nickynicole schreef:
Maar ik denk dat ik afgelopen half jaar wel iedere week 1x van een paard afgevallen ben.

Dat is wel erg vaak, hoor.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:18

jep. Ik heb een wat onstuimig paard met springen. Daarnaast richt ik paarden opnieuw af die bestempeld zijn als "probleem paarden". Met andere woorden de problemen van andere mensen oplossen is wel eens zandhappen...

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:05

Mijn cap is helemaal donkergrijs. Ik heb hem bij epplejeck gepast en online gekocht. De mijne komt uit een Belgische webshop, maar in Engeland zijn ze ook stukken goedkoper dan hier.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:39

Ik rijd ook dressuur met mijn gpa speedair. Ik heb een grijze.
Maar ook in deze cap heb ik een zweethoofd, voordeel is dat je de vulling kan wassen en dat je deze ook kunt vervangen.

Romyyy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:40

Ik heb ook een Speed Air, voor my ook absoluut geen andere meer !
Ik rij er thuis mee en op wedstrijden, ook gewoon dressuur.
Een knotje is dan wel iets lastiger maar maak em dan net zo als een 'paarde' knotje zegmaar.
Ik heb een zwart/donkergrijs met licht grijze vlakken.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 15:02

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een grijze speed air besteld via internet. Hoop dat ze m snel opsturen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:55

nickynicole schreef:
zat ik ook aan te denken. Alleen moet ik de titanium effe laten maken. kinbandje is bij de aanzet losgeraakt bij mijn laatste val...

En aan de andere kant hoop ik zsm Z te starten en dan maar een hoedje op ipv cap :+

ik rij dressuur met een speedair, heb gewoon een knot laag in de hals wil heel goed :)
heb trouwens wel voor de limited edition gekozen; de helemaal zwarte

Afbeelding

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:18

ik heb dezelfde als evony.
Ik doe, m'n haar in een netje wegvouwen onder m'n cap.
Knot is lastig, omdat er een erg groot nek ding aan hangt.