Een vriendin en ik hebben besloten dat het ons echt geweldig lijkt om ergens in de buurt van overijssel/drenthe/gelderland een bosrit/buitenrit te gaan maken, maar het is nog niet zo héél gemakkelijk om iets te vinden.
Voor mij is het geen probleem waar, ik kan goed genoeg rijden om met vrijwel iedere rit mee te gaan, maar mijn vriendin heeft al enkele jaren niet veel meer gereden. Ze heeft toen drie jaar gereden en beheerste gewoon alle gangen, springen wa ook geen probleem en ook als een paard schrok oid. raakte ze niet in paniek en kon ze gewoon goed blijven zitten. Om het kort samen te vatten was ze half gevorderd, denk ik? Ze kon gewoon de basis, maar geen dingen als schoudervoor ed. We willen eigenlijk pas in september gaan, dus ze kan nog best even een paar keer weer het gevoel hervinden op mijn paard, maar verder is het zo'n 2/3 jaar geleden voor haar.
Wij zoeken dus een leuke manege of stal waar we op haar niveau een rit kunnen maken, het liefst in een groep niet groter dan 8/9 mensen en natuurlijk met begeleiding. Het moet in een van de bovenstaande provincies zijn, omdat het anders toch echt te ver rijden is. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en het liefst een fijne plek met goede begeleiding, voor een niet al te hoge prijs.
ps. mijn voorkeur gaat niet uit naar haflingers/fjorden, maar ik sta er wel voor open.
Alvast bedankt!
_Sabrinaa
Geplaatst: 22-08-10 20:15
Manege Eehzerwold in Steenwijk doet aan buitenritten/bosritten. Dit is onder begeleiding.. Vanaf de manege rij je zo de bossen in..
MarlindeRooz
Geplaatst: 24-08-10 12:01
Probeer Manege Laarbrug in Ommen eens Daar woon ik zelf dichtbij en ik het er ooit eens een buitenrit gemaakt van 2 uur. was onwijs leuk lekker gegalopeerd. je kan er na die tijd lekker een pannekoek eten ze hebben er gewoon normale manege paarden. en je rijd in groepen maar volgens mij kan je ook met een kleine groep een rit maken maar dat weet ik niet zeker.
Ik ben vandaag op manege laarbrug op buitenrit geweest! het was erg leuk! dus zeker een aanrader!
Margriet2906
Geplaatst: 01-09-10 19:22
Hallo!
Voor de licht gevorderde ruiter is manege Vledder echt een aanrader. Ik ben er zelf van de zomer geweest en wij hebben om een braaf paard gevraagd en dit was ook echt zo. Heerlijke rit gehad, we waren maar met z'n tweeën, maar dit was geen probleem. Wij hebben stap, draf en galop gedaan, maar als je vriendin onzeker is, kun je ook vragen om alleen te draven. De beheerders zijn aardig en het is ook niet duur. Topper!