Lessen voor vertrouwen bij buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Lessen voor vertrouwen bij buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 12:23

Ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met lessen om het vertrouwen op buitenrit weer op te bouwen?

Dus ik bedoel dat iemand je echt buiten in het veld of op de weg 'les' geeft tijdens het rijden om je vertrouwen weer op te bouwen.

Ik ben op zoek naar ervaringen. Dus heb je er ervaring mee, hoe ging het in zijn werk, heeft het geholpen,...?

En zijn er aanraders in België, bij voorkeur in Vlaams-Brabant of de grens tussen Vlaams-brabant en Limburg?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:16

Mocht je nou niks dichterbij vinden, dan is dit in ieder geval iemand die precies datgene doet wat jij vraagt: http://www.dewegvanhetpaard.nl/
Het is wel dik 100km rijden voor je, maar soms moet je er wat voor over hebben :D

zonnestraal2

Re: Lessen voor vertrouwen bij buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:14

Als je er gelijk een vakantie van wil maken, zou ik naar Domaine de Soulisse gaan in de Auverne ( Frankrijk ). www.soulisse.nl

Mursi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:20

Je kunt bij ons terecht: http://www.stichtingpaardenmetplezier.com
Je bent echt niet de enige die geen vertrouwen (meer) heeft of om wat voor reden dan ook angstig is geworden. Angst kan heel verlammend werken. Maar paardrijden kan juist zo leuk zijn, als het op een ontspannen manier gebeurd zodat ruiter én paard er lol aan beleven.
Wij kunnen je helpen door stap voor stap je weer meer vertrouwen te geven. We oefenen eerst naast het paard: ademhalingsoefeningen en Centered Riding. We doen grondwerk en communicatie oefeningen naast het paard en pas dan ga je op het paard. In eerste instantie op een barebackpad zodat je goed de bewegingen van je paard kunt voelen en een stabiele, gecentreerde zit kunt ontwikkelen.
Pas als je je voldoende veilig voelt, gaan we naar buiten (met zadel maar wel bitloos). Ook daar wordt je niet zomaar in het diepe gegooid, maar krijg je gewoon onderweg les. Het is ook mogelijk om een lang weekeind (vr t/m zo) te komen, zodat je intensief aan de slag kunt. Er wordt altijd 1 op 1 les gegeven, of met meerdere mensen die elkaar al kennen, zodat je alle begeleiding krijgt die je nodig hebt.

We zitten wel een eindje bij je vandaan: net over de grens bij Hardenberg in Gölenkamp (Duitsland). Ik kom zelf uit Brabant (Eindhoven) en dat is 2 uur rijden hier vandaan.
Voor meer info mag je altijd mailen met de Stichting: info@stichtingpaardenmetplezier.com

Groeten, Anet
http://www.stichtingpaardenmetplezier.com

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:32

Ik geef ook "buitenrijles" aan angstige ruiters, ik ga dan mee op mijn eigen paard en onderweg doen we diver oefeningen om het vertrouwen van het paard en ruiter te winnen. Mijn ervaring is dat de ruiters na een aantal lessen weer met plezier het bos in gaan. Ik zit alleen niet echt in de buurt bij jou, maar je bent natuurlijk van harte welkom hier met je paard.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:08

Ik geef ook lessen, ook in angst overwinnen en ook het rijden van buitenritten kan daar onder vallen. Les onderweg. Ik woon helaas geheel uit jou richting, namelijk in Noord-Nederland.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 20:58

Bedankt voor alle tips, ik ga het allemaal eens rustig bekijken komend weekend.
Ik heb ook al een afspraak met iemand van in de buurt, dus hopen dat dat mij al wat verder helpt...

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:54

Ik ben op onze manege gewoon een paar keer met een 'manegeles' mee naar buiten geweest. Ik heb van tevoren aangegeven dat ik het doodeng vond en ben langs mijn instructeur gaan rijden. Op momenten dat ik het niet zag zitten heeft hij op me ingepraat en me vertrouwen gegeven. En toen ik dat een paar keer gedaan had voelde ik me veel zekerder en ben met een heel ervaren stalgenootje met bomproof paard naar buiten gegaan.