Wat ben ik blij dat er een forum als deze bestaat!! Ik hoop zó dat ik "mijn" lieve E pony Pepijn (stamboek naam Guard NRPS) kan vinden. Het enige wat ik eigenlijk wil weten, of mijn lieve eerste en enige pony nog in leven is en zo ja, wat ik natuurlijk wel hoop of hij op een goede plek staat bij een lieve eigenaar.
Even wat informatie want het is allemaal al een tijd geleden. Ik ben eigenaar van Pepijn geweest tussen 1996 en 2000. Hij is gekocht in Nunspeet bij manege/handelstal Belvedere. Na een jaar zijn wij verhuisd naar de polder, naar Dronten, waar wij ook ongeveer een jaar op de manege al daar hebben gestaan. Daarna hebben we nog 2 jaar bij een kleine stal tussen Kampen en Dronten gestaan, waar we 2 heerlijke jaren hebben gehad, veel het bos in. Toen ik ging studeren kon ik ten eerste qua tijd het niet meer volhouden, maar ook werden de kosten te hoog en heb ik mijn lieverd te koop moeten zetten. Omdat ik wilde dat hij goed terecht zou komen heb ik gezocht naar een recreatieve ruiter, omdat we er achter waren gekomen dat Pepijn hoefkatrol had. Overigens stond hij op speciaal gel beslag en kon op die manier heel goed functioneren zonder pijn.
Uiteindelijk is hij verkocht aan een boer uit omgeving (platteland) tussen Zeewolde en Almere. Helaas heb ik geen naam of nummer meer van deze mensen. Maar ik weet dat zij hem na ongeveer 2 jaar weer te koop hebben gezet. Hoewel ik ze toen heb gevraagd om mij te informeren bij verkoop hebben zij dit nooit gedaan. Ik wilde mijn lieve pony die nog altijd in mijn hart zat, nog liever terugkopen dan dat hij verkeerd terecht zou komen. Helaas hebben deze mensen hier nooit meer op gereageerd en ben ik hem sinds dien uit het oog verloren.
Het gekke is, dat bij navraag bij de NRPS blijkt dat Pepijn ofwel Guard nog steeds in het stamboek is opgenomen met ons als eigenaar. De boer in kwestie had kennelijk geen zin om officiele papieren en registraties te volgen.
Ik zou zo graag weten hoe het nu met hem gaat en of hij nog wel in leven is. Vooral door het probleem in zijn voorbenen, ik ben namelijk bang dat eventuele nieuwe mensen namelijk helemaal niet weten van zijn probleem. De boer gaf namelijk ook te kennen geen zin te hebben in extra kosten en ja speciaal beslag kost nou eenmaal iets meer. Ik kwam hier pas na verkoop achter, anders had ik hem nooit op deze manier weg kunnen doen.
Ik wil me helemaal niet bemoeien met een eventueel nieuwe eigenaar, ik wil enkel weten hoe het Pepijn vergaat. Nu 10 jaar later kan ik het nog steeds niet los laten, want ik had nou eenmaal een speciale band met "mijn" beest zoals velen hier wellicht kunnen beamen met een eigen paard/pony.
Bij deze enkele foto's, de kwaliteit is niet geweldig want het zijn foto's van foto's maar let vooral op zijn bijzondere kolletje, de 2 witte achtersokjes, zn nek en hoofd heeft arabisch bloed. Ook heeft hij op zijn voorbenen witte haartjes van oude kleine wondjes. Stokmaat 1.56 dacht ik maar kan er een cm naast zitten. Dit zijn kleine details die een eigenaar moet kunnen herkennen?!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4YTPTTLW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MJEM6RGI.jpg
Sorry voor het lange verhaal!! Als iemand maar een klein tipje heeft waar ik verder mee op zoek kan, hou ik me héél erg aanbevolen!
Helaas kom ik zowel bij de NRPS als KNHS niet verder, dus ik zit eigenlijk een beetje vast.
Alvast bedankt..