Samen dressuur starten op 1 paard: promotieregeling!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragne

Samen dressuur starten op 1 paard: promotieregeling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:02

Hey allemaal, ik heb mijn vraag al naar de KNHS gemaild, maar dit is denk ik ook wel een interessante voor de bokkers. Het gaat over het Dressuur reglement artikel 110 en dan met name deze passage:

Citaat:
"...In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat combinaties die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit mogen komen, versneld kunnen promoveren naar een hogere klasse, zonder hiervoor de vrijwillige promotiegrens te hebben bereikt. Hiervoor behoeft geen (schriftelijk) verzoek te worden ingediend..."

Nu het geval: mijn zus is Z2 geklasseerd geweest met haar pony bij de paarden, ik ben Z1 geklasseerd geweest met mijn paard. Nu brengen wij samen ons nieuwe paard uit in de klasse L1. Ik heb inmiddels de promotiegrens van 10 winstpunten bereikt en mag dus L2 starten. Mijn zus heeft nu 5 winstpunten in de L1.

Wat gebeurt er nu als ik het paard L2 klasseer?
Volgens mij lees ik in het reglement dat mijn zus dan versneld zou kunnen promoveren: immers de hoogste gemeenschappelijke klasse voor haar en het paard is dan L2. Maar mijn vraag is nu: is zij verplicht om te promoveren? Ik weet het, het staat niet zo in het reglement, dus je zou zeggen: zus mag lekker in die L1 blijven. Maar het zou toch vreemd zijn als iemand die zelf hoger geklasseerd is met een paard dat dan ook hoger geklasseerd is in de lagere klasse mag blijven rondrijden, toch?

Wat denken jullie hiervan? Als ik het antwoord van de KNHS binnen heb, zal ik dat hier posten.

Lielle

Re: Samen dressuur starten op 1 paard: promotieregeling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:11

nee, dat is niet verplicht, maar wel toegestaan. Ik weet uit ervaring dat het zo is, heb al vaker in die situatie gezeten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:33

Als iemand eenmaal in een lagere klasse heeft gestart dan mag die combinatie in deze klasse blijven starten, tenzij ze er zelf voor kiest om versneld te promoveren.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:28

Zoals Fitzroy het zegt. Dat zou volgens mij ook wel ergens in de reglementen moeten staan. Maar ik weet zeker dat je zus niet hoeft te promoveren, omdat ik in dezelfde situatie verkeer :)