Verliespunten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manna

Verliespunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 23:08

Hallo!
Ik heb vandaag een dressuurwedstrijd gereden. Toen ik in de baan kwam en gestart was met de proef, is mijn paard bij C de ring uit gesprongen. Ik werd toen gediskwalifiseerd.
Nu is mijn vraag of ik nu een verliespunt heb gereden of niet?

ambre

Re: Verliespunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:10

Ja,in het L2 heb je dan een verliespunt gereden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:10

ja ik denk het wel..je moet het even goed nazoeken want uit de ring is diskwalificatie en voorheen waren dat 2 verliespunten...ik weet niet of het ondertussen veranderd is naar 1

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:13

Ff nagekeken,zijn idd 2 verliespunten.

captainjack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:34

Artikel 130 - Verlaten van de ring tijdens de proef
1. Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de ring terecht komt volgt uitsluiting van de desbetreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.
2. Indien een paard, na een proef die is geëindigd na het voor de tweede maal groeten, tussen het moment van voorwaarts gaan na het groeten en het verlaten van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de voeten buiten de ring terecht komt, wordt het aan de (voorzitter van de) jury overgelaten te beslissen of de desbetreffende combinatie, gezien de omstandigheden, al dan niet wordt uitgesloten.
3. Met inachtneming van de maximale tijd van onderbreking van de proef van 60 seconden, zal het verlaten van een niet geheel afgezette ring (bv. het achter een bordje om rijden) worden bestraft als een vergissing in het programma.
4. De deelnemer dient te allen tijde de ring te paard te verlaten. Indien dit niet geschiedt wordt het aan het oordeel van de (voorzitter van de) jury overgelaten te beslissen of de desbetreffende combinatie, gezien de omstandigheden al dan niet wordt uitgesloten.
5. Indien de deelnemer bij het verlaten van de ring wordt gedwongen af te stijgen omdat de ring of rijbaan niet door derden wordt of kan worden geopend en de deelnemer derhalve de ring niet te paard kan verlaten, dan volgt geen uitsluiting

Artikel 106 - Winst- en verliespuntenregeling
3. Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering in geval van:
– kreupelheid van het paard
– vrijwillige verlating van de ring
– (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement
– ernstige blessure
– wanneer bij het paard bloed in de mond wordt geconstateerd zonder dat dit het gevolg is van wreedheid
– wanneer het jurylid bij gevaarlijke situaties besluit tot uitsluiting.
Dit dient duidelijk door het jurylid op de coupon te worden vermeld.

Diskwalificatie houd in dat je het gehele concours aan geen enkele rubriek, met geen enkel paard ,meer mag deelnemen. Dus als je in de dressuur word gediskwalificeerd mag je niet springen met hetzelfde paard of elk ander paard . Uitsluiting is alleen voor die ring of rubriek....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:08

Het lijkt me inderdaad stug dat je gediskwalificeerd bent. Uitgesloten zou wel kunnen ;)
Maar aangezien dit een reglementsvraag is, die je zelf kunt opzoeken op de site van de KNHS, komt hier een slotje op.