Hoe meet je je kuitmaat en hoogtemaat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Hoe meet je je kuitmaat en hoogtemaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:12

Hoe meet je je kuitmaat en je hoogtemaat? Is de hoogte van op de grond tot je knie, of pas na je enkel?En je kuitmaat, is dat het dikte deel van je kuit, wat als dit nu bijvoorbeeld 5 cm te kort is voor een laars? ... Zeg me maar alles wat je ervan weet :D

Ik ga trouwens wél naar de winkel, maar ben even aan het kijken of het wel de moeite waard is om naar daar te rijden. Ik woon er vrij ver vanaf en als de maten dan hélemaal niet kloppen is het een beetje zinloos.

Ik wil trouwens ook de mondoni field kopen :Y)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:20

Niemand? Zit hier met een meetlint naast me :o

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:22

Volgens mij moet je vanaf je hak te je knieholte meten (dus zegmaar je onderbeen), en idd het dikste deel van je kuit :j

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:24

Meet de omtrek van het breedste deel van je kuit, van beide benen! Het kan nogal wat verschillen namelijk, soms zelfs 2cm.
De hoogte meet je door te gaan staan, en dan vanaf de grond tot aan het diepte puntje van je knieholte. Dat is wel de hoogte voor dressuur en dat je laars nog in moet zakken, voor springen kan je 'm evt iets lager doen. Hoop dat je er wat aan hebt!
Oja, zonder schoenen uiteraard, en je kuiten meten met wat je met rijden aan hebt.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:34

annmary schreef:
Meet de omtrek van het breedste deel van je kuit, van beide benen! Het kan nogal wat verschillen namelijk, soms zelfs 2cm.
De hoogte meet je door te gaan staan, en dan vanaf de grond tot aan het diepte puntje van je knieholte. Dat is wel de hoogte voor dressuur en dat je laars nog in moet zakken, voor springen kan je 'm evt iets lager doen. Hoop dat je er wat aan hebt!
Oja, zonder schoenen uiteraard, en je kuiten meten met wat je met rijden aan hebt.

Als ik kuitmaat 31 heb en hoogtemaat 45 (en een beetje), zou ik dan in een 35 kuitmaat en 47 hoogtemaat geraken denk je?

annmary

Re: Hoe meet je je kuitmaat en hoogtemaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:36

Heh ja dat zou wel passen, al zou je dan wel een hakverhoginkje er in moeten doen zodat hij niet al te veel in je knieholte zit. Maar een zoveel te grote kuitmaat raad ik echt af, een laars of chap moet echt goed aansluiten, anders vind deze niet genoeg steun en zakt ie hoogstwaarschijnlijk lelijk in. Plus dat het gewoon niet goed en lekker zit.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:43

annmary schreef:
Heh ja dat zou wel passen, al zou je dan wel een hakverhoginkje er in moeten doen zodat hij niet al te veel in je knieholte zit. Maar een zoveel te grote kuitmaat raad ik echt af, een laars of chap moet echt goed aansluiten, anders vind deze niet genoeg steun en zakt ie hoogstwaarschijnlijk lelijk in. Plus dat het gewoon niet goed en lekker zit.

Jammer van de kuitmaat, er is helaas geen kleinere |( |( |(

eikaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:38

De kuitmaat is de dikste plaats van je kuit.
(De laars moet er over geraken)
En de hoogtemaat is tot in de plooi van je been.

marjo26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:34

Ben het eens met eerdere reactie dat de laars goed aan de kuit moet aansluiten. Ik zou altijd eerst zelf gaan passen. Als je via het internet wil gaan kopen kijk dan eerst of je stiekem de laarzen van je keuze bij een paardensportwinkel kunt passen :o
Dan zeg je daar gewoon dat je er nog even over na wil denken, maar dan weet je wel welke maat je nodig hebt.... *D

Isabeau_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:40

Afbeelding