wat betekent 2 fasen springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

wat betekent 2 fasen springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:10

kneus als ik ben :+
na ruim een jaar heb ik weer de moed verzameld om met m'n Tinkertje het officiele springen op te pakken.
heb een concours gevonden waar je zelfs 2 parkoursen kunt rijden voor punten, dus voila, dubbel kans leek mij :j

maaaarrrr... nu komt het.. volgens het vraagprogramma is er een klassiek parkous ( deze is inmiddels wel bekend bij mij) en een twee fasen parkours.
Na flink te hebben gezocht op bokt, de wiki en google, snap ik er nog steeds geen hout van _O- :')
Uiteraard fanatiek opgegeven, maar ehm.. wat kan ik verwachten, en hoe is de puntentelling/wanneer je je winstpunten daar krijgt?

welke fanatieke springers helpen mij uit de brand voor ik daar straks hersenloos braaf mijn eigen variant ga springen? -:)

mohica

Re: wat betekent 2 fasen springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:14

2fasen is oftewel heb je je parcour en als je foutloos bent de barrage erna ofte wel heb je een parcour van 16 hindernissen ofzo ( maar ben nier zker) en als je in de eerste 11 of 12 foutloos bent mag je de rest springen maar moet je een beetje sneller rijden ( een soort barage) en als je niet foutloos bent moet je stoppen
ik zou meer voor mijn 2e voorstel gaan xD

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:21

Een 2 fasenparcours bestaat zoals de naam al zegt uit 2 delen. Als je het eerste deel foutloos aflegt rijd je het 2e deel op tijd. Als je in het 1e deel een fout maakt rijd je het 2e deel niet. bijzondere parcoursen zijn normaal gesproken niet voor puntentelling.

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:31

Als je de eerste fase foutloos bent mag je doorstarten in de tweede fase. Als het voor puntentelling is dan is de tweede fase van de B op steil en de tweede fase van L en hoger meteen op tijd. Als je een balk hebt in de eerste fase krijg je geen winstpunten. Je kunt alleen winstpunten rijden in de tweede fase. Dus foutloos in de tweede fase is twee winstpunten. Meestal zijn er ongeveer 14 hindernissen waarna meestal na hindernis 8 of 9 de tweede fase begint (staat aangeven op parcourstekening waar tweede fase begint). In de eerste fase staat er een dubbelsprong en in de tweede fase ook. Dit is voor alle klasses hetzelfde.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 23:21

aaah kijk, dan wordt het mij al een stuk duidelijker :j
super bedankt!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:25

Dit kun je zelf opzoeken op de site van de KNHS, bij reglementen. Daarom hier dan ook een slotje.