onweer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

onweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:33

is het jullie wel eens gebeurd dat je onverwachts in een onweersbui terecht bent gekomen? en wat te doen?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:53

met paard ?
zoja , rustig blijven en naar huis gaan , meer kun je niet doen , ben je te ver van huis zou ik dichter bij (boerderij) een schuilplekje zoeken , maar niet onder een boom , maar dat snap je vast wel hihi :Y)

weet niet of spanje trouwens boerderijen heeft in jou buurt , wel discotheken maar dat instaleerd zo moeilijk :P

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 14:09

Het is me inderdaad wel eens gebeurd een onverwachte onweersbui , ik was op dat moment in de bergen en kon eigenlijk alleen maar afwachten . ik stond doodsangsten uit !!! Het kan er hier heel hard aan toe gaan. Gelukkig was mijn paard minder bang dan ik . Daar was ik wel een beetje beschaamd over. :#

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:16

rocymax schreef:
Het is me inderdaad wel eens gebeurd een onverwachte onweersbui , ik was op dat moment in de bergen en kon eigenlijk alleen maar afwachten . ik stond doodsangsten uit !!! Het kan er hier heel hard aan toe gaan. Gelukkig was mijn paard minder bang dan ik . Daar was ik wel een beetje beschaamd over. :#

haha ja is ook makkelijk praten idd , ik heb ook een paard gehad dat bang was voor onweer en tijdens een rit totaal de pan uit flipte , en toen was ik als de dood hoor :Y) maar heb er nu 1 die nergens van op kijkt , ik kan met oud en nieuw lang crabit bussen lopen zonder een krimp te geven .

hebben jullie geen buienradar :+ ff kijken voor je vertrekt anders hihi,

in de bergen helemaal geen schuilplaats neem ik aan ?

Saffir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:37

Ik heb het ook een keer gehad.
Bij donderslagen verschoot m'n verzorgpaard, maar door zelf rustig te blijven en haar te kalmeren wou ze wel vooruit.
...Tot de hagelbui kwam.
Harde hagelbollen vielen massaal uit de lucht en geen enkel paard wou nog vooruit, bij de ruiters deed het ook pijn in het gezicht want we moesten de kant uit vanwaar de hagelstenen kwamen.
We hebben de paarden met hun rug naar de hagel toegekeerd en afgewacht... Meer konden we niet doen.
Zodra het grootste deel gaan liggen is, rustig naar huis, desnoods naast je paard lopen om het een veiligere gevoel te geven.

Jellebie

Re: onweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:39

ik heb het 1 keer gehad in het bos.
gewoon rustig blijven, zodat je paard geen angst voelt. verder gewoon zo snel mogelijk geprobeerd bos uit te komen, en daarna zo snel mogelijk naar huis gegaan. meer kan je niet doen volgens mij.