bestaan er ook gewone reflecterende dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

bestaan er ook gewone reflecterende dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 11:58

Ben op zoek naar een gewone refelecterende deken voor mijn paard, maar ik vind alleen maar uitrijdekens.
Heb al een mooie reflecterende uitijdeken, maar omdat mijn paard een peesblessure heeft ligt daar voorlopig geen zadel op |( , en omdat ik toch regelmatig met haar in het donker op de weg zal lopen wil ik graag een gewone deken voor haar.
Weet iemand of dat bestaat en waar ik die dan kan kopen?
(heb al een heleboel van die knipperbandjes, reflecterende beenbeschermers, en band voor om haar hals, en lampje voor op m'n hoofd, dus we zijn opzich wel te zien, maar vind het een prettig idee dat ze dus ook zo'n deken heeft)

Dorus

Re: bestaan er ook gewone reflecterende dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:00

Ik denk dat dat lastig gaat worden, zoveel mensen gaan nou eenmaal niet zonder zadel met het paard wandelen ;)
Kan je die uitrijdeken niet over de gewone deken gooien?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 12:01

Nee, je moet hem echt vastmaken om het zadel heen, dus kan niet over haar borst.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:02

zelf (laten) maken? Gewoon reflecterende stof kopen, kan je hem precies maken zoals jij wilt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:10

longeersingel erover, blijft wel goed liggen.
heb het zelf eigenlijk ook nog niet gezien een "normaal" deken met reflecterende banden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:12

Ja ik heb er laatst eentje gezien, maar waar.... Volgens mij was het bij een Duitse webshop maar ook dat weet ik niet zeker meer.
Die had een reflecterende streep ter hoogte van de kleurovergang van de twotone-dekens zeg maar.
Overigens kun je dat zelf ook heel makkelijk maken door gewoon reflecterend band op een staldeken te naaien of nog makkelijker: te lijmen.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:16

Ik heb thuis een boek liggen van het merk Ekkia en daar staat het dacht ik wel in...
Ik wil het straks wel eens opzoeken voor je...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:01

erg graag. :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:30

ik heb er zelf een gemaakt, tenminste iets wat je over de deken heen kan gooien. Aan de deken heb ik gespjes gemaakt om het vast te zetten. Bij de stoffenmarkt fluoriserend gele stof gekocht, op de markt bij de fornituren reflecterend band. (of bij mijn broer die werkt bij zo'n beetje de grootste forniturenwinkel in NL :o )

Overigens, als je reflecterende beenbeschermers neemt, lampje en reflecterend iets in de staart en hetzelfde om de frontriem en je bent goed zichtbaar. Bij de action heb ik van die kleine ledlampjes gekocht voor op de fiets, deze hebben een elastiekje waarmee je ze zo om de staart of frontriem vastmaakt. Ze kosten een euro voor 2 stuks, een rode en een witte.
Van de winter heb ik zo heel wat wandelingetjes gemaakt en af en toe stopten de auto's om te zeggen dat ik goed zichtbaar was en ze me al van ver af konden zien. (mijn paard heeft ook een kapotte pees)

Verder vergeet jezelf niet, koop zo'n geel hesje of zo'n gele jas (heb ik ooit bij de blokker gekocht voor €20,00).

Zo'n deken klink leuk, maar doe deze alleen op tijdens het wandelen, een paar dagen stal en hij is niet meer reflecterend.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:32

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:56

Het is een uitrijdeken.
Heb wel een donkerblauwblauw gezien met 2 reflecterende stroken,maar is ook niet echt vwat je zoekt aangezien het volledig donkerblauw is.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 10:50

Denk dat ik toch zelf creatief moet worden dan :D
De deken in de link van Kallandso is wel mooi, maar ik begrijp niks van de taal en wat ie zou moeten kosten _O-

We zijn best zichtbaar hoor, ze heeft refelcterende beenbeschermesrs, om alle 4 haar benen zo'n knipperend bandje, in haar staart zo'n knipperend lampje voor honden en om haar neusstuk van het halster nog zo'n knipperend bandje en refecterende band om haar hals en heb zelf knipperende bandjes om mijn armen en refecterende banden om mijn benen, lampje op mijn hoofd en een hesje, maar vind het toch een prettig idee dat ze ook nog een refecterende deken om heeft. (tsja wij worden graag gezien in het donker dus we zijn al een wandelende kermis attractie :# ), maar hoor regelmatig dat mensen het goed vinden dat we er zo bijlopen.

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:00

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:59

Zonnebloem schreef:
Denk dat ik toch zelf creatief moet worden dan :D
De deken in de link van Kallandso is wel mooi, maar ik begrijp niks van de taal en wat ie zou moeten kosten _O-

Het is Zweeds ;) Er lopen voor die site trouwens wel regelmatig besteltopics op Bokt.
Hij is trouwens 679 SEK, wat de koers is van de SEK weet ik zo niet, meestal is het de komma één plaats naar links verschuiven, dus het zal rond de 67,90 euro uitkomen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:00

Rianneke_ schreef:
http://www.equifashion.nl/website/?1489 ... -reflecite
Hier is een deken die je denk ik ook goed zonder zadel kan gebruiken omdat deze een borstsluiting heeft!
Gewoon over je winterdeken gooien?
Succes

Deze heb ik ook!
Erg fijne deken en ik doe hem ook om met wandelen. Blijf goed zitten :j

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:00

Hoi zonnebloem, is het niet gelukt op die horze site?
Die kan je mooi vastmaken rondom de borst of je nu een zadel op hebt of niet blijft het toch goed zitten, er iztten ook bilkoorden aan.